محدودیت‌های دولت برای کم‌سوادان منطقی است

رئیس نهضت سوادآموزی گفت: دولت در مقابل افراد کم‌سواد در ارائه امتیازات و حوزه کاری محدودیت‌هایی را قائل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران گفت: دولت در مقابل افراد کم‌سواد محدودیت‌هایی را قائل شده است که این محدودیت‌ها منطقی‌اند چرا که باید حق افراد دیگر محفوظ باقی بماند. تمام مصوبات دولت باید با قوانین منطبق باشد که در مصوبه سال گذشته دولت از ابتدای سال 95 امتیازاتی را در حوزه‌های کاری از افراد بی‌سواد منع کرد به طوریکه اگر کسی سواد نداشته باشد پروانه کسب برای انجام فعالیت‌های کاری به او تعلق نمی‌گیرد.

همچنین سازمان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به طور مشترک در پرداخت مستمریان و ثبت نام در برنامه‌های سوادآموزی با مانع مواجه شدند که هم‌اکنون در حال بررسی است که این خود می‌تواند قدم کوچکی در ایجاد انگیزه و تقاضامحوری باشد.

وی در خصوص وضعیت آموزش‌یاران گفت: کسانی که با آزمون مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی تا سال 90 همکاری کردند با توجه به بخش‌نامه‌ها قریب به اتفاق استخدام شدند و تنها 70 نفر استخدام نشدند که خودشان فاقد شرایط بودند.

رئیس نهضت سواد‌آموزی در ادامه گفت: در سال 94 میانگین سرانه دوره اول آموزشی 672 هزار تومان در دوره دوم 800 هزار تومان و در دوره تحکیم سوادآموزی 120 هزار تومان به ازای هر نفر پیش‌بینی شده است که در دوره اول آموزشی 40 ساعت، در دوره دوم 600 ساعت و در دوره سوم 70 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده است که هم‌چنین سهم بیمه هر فرد نیز در هزینه پرداختی آن‌ها محاسبه می‌شود.

باقرزاده در خصوص تأسیس شبکه‌ای از مؤسسات غیردولتی کودکان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: براساس مصوبه‌ دولت که در اسفند 93 به تصویب رسید  ورودی بی‌سوادی را می‌بست به طوریکه اگر کودکی در معرض آسیب و مسائل اقتصادی بود به آن‌ها حمایت و خدمات ارائه شود و دیگر فردی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازنماند که در سال 95 در این خصوص امیدواریم از نظر اعتبارات مالی شرایط مساعدتری داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار