مشهد؛

کم آبی عمده ترین مشکل بر سر راه توسعه اقتصاد روستا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: کم آبی که گریبانگیر شرق کشور است عمده ترین مشکل بر سر راه توسعه اقتصاد روستا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری در اولین همایش سیاست گذاری توسعه پایدار روستایی در مشهد افزود: کم آبی و محدودیت منابع آب جدی ترین مشکل و چالش بر سر راه تقویت تولیدات روستایی است.

وی اظهار کرد: یک میلیون و 682 هزار نفر از جمعیت شش میلیونی استان خراسان رضوی روستایی هستند که در صورت کسر جمعیت سه میلیونی شهر مشهد، بیش از 50 درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند.

مقدوری ادامه داد: تا موضوع آب حل نشود در حوزه اقتصاد روستا دچار مشکل خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در خراسان رضوی برای استفاده بهینه از منابع آب در دسترس اقداماتی انجام شده است افزود: رفع معضل کم آبی نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و ملی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر انجام برنامه ریزی های خاص برای ماندگاری جمعیت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی اظهار کرد: توجه به روستاهای کشور بیشتر شده و وضعیت روستاهای کشور از نظر زیرساخت ها با روستاهای کشور های پیشرفته دنیا قابل مقایسه است.

مقدوری گفت: باید از این امکانات برای تحقق هدف اقتصادی مرتبط با افزایش تولید در روستاها حداکثر استفاده را انجام داد.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات موثری برای تقویت تولید و اقتصاد در روستاها در دست انجام دارد افزود: برنامه های امسال معاونت روستایی ریاست جمهوری در راستای پویایی اقتصاد روستاهاست.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 90 درصد منابع مالی معاونت روستایی در راستای اقدامات خاص و برنامه ریزی برای توسعه و کارایی تولید و اقتصاد هزینه می شود.

مقدوری اظهار کرد: در مجموع میزان برخورداری روستائیان در بخش راه حدود 92،5درصد، در بخش تلفن صد درصد، در بخش گازرسانی 67 درصد، در حوزه آب 78 درصد و در بخش اجرای طرح های هادی روستایی 32 درصد می باشد.

اولین همایش سیاست گذاری توسعه پایدار روستایی با حضور نمایندگان شوراهای روستایی، شهر و استان از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.