یاسوج ؛

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام در مناطق دورافتاده کهگیلویه

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: طرح واکسیناسیون دام در مناطق دورافتاده بخش چاروسا از توابع این شهرستان به صورت رایگان درحال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛کرم‌الله کیانی‌نسب از ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق صعب‌العبور در بخش چاروسا خبر داد و اظهار کرد: 600 رأس دام در مناطق دور افتاده این بخش بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به صورت رایگان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه خدمت‌رسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور را از جمله برنامه‌های مهم و ارزشی دامپزشکی دانست و افزود: این برنامه به همت مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد و در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه بالاخص دامداران در دولت تدبیر و امید انجام می‌شود.

وی از ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر دامی به عنوان بخشی از رسالت این دستگاه یاد کرد و گفت: طرح واکسینه شدن دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سطح شهرستان آغزا شده است.

کیانی‌نسب با بیان اینکه این بیماری عفونی مهلک و به سرعت منتشر شوند ویروس است مشخصه آن را شروع ناگهانی علائم افسردگی، تب،ترشحات چشم و بینی، زخم و بوی بد در دهان و تنفس نامناسب عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق محروم تصریح کرد: در فاز جدید خدمت‌رسانی رایگان دامپزشکی به این مناطق اکیپ‌های زحمت‌کش دامپزشکی شهرستان کهگیلویه مناطق دور افتاده و صعب‌العبور بخش چاروسا را در دستور کار قرار دادند.

کیانی‌نسب با بیان اینکه در این طرح 240 ویال اکسی تتراسیکلین و 60 عدد پودر لوامیزول توزیع شده است گفت: هم‌چنین مقدار 25 لیتر سم یارانه‌ای بین مردم منطقه توزیع و دام‌های بیمار دامداران توسط دامپزشک بخش دولتی مورد معاینه و درمان قرار گرفته است.

این مسئول از آموزش چهره به چهره دامداران حین انجام کارهای درمانی خبر داد و افزود: مسائل بهداشتی از قبیل ضدعفونی جایگاه دام ، استفاده به موقع و بجا از داروهای ضد انگل داخلی و خارجی دام‌ها ، رعایت مسائل بهداشتی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ... به دامداران ارائه داده شد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: واکسیناسیون ، دام ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.