سوشا، پاشنه آشیل پرسپولیس

هر چند نقش دروازه‌بان در قهرمانی تیم‌ها موثر است اما این پست به پاشنه آشیل پرسپولیس تبدیل شده است.

سوشا، پاشنه آشیل پرسپولیس
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مربیان خوب می‌دانند که برای قهرمانی در لیگ برتر به دروازه‌بان باکیفیت نیاز دارند، بر این اساس اشتباهات دروازه‌بان بیشتر از هر پست دیگری به چشم می‌آید.

دروازه‌بان در فوتبال مدرن یک عنصر دفاعی تعیین کننده است، کسی که بتواند فضای پشت مدافعان جلو را پر کند و در مواقع لزوم نقش دفاع را داشته باشد، اما سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس نه تنها چنین فاکتوری دارد بلکه در مهار توپ‌های سالم هم پر از اشتباه در درون دروازه ظاهر می‌شود، به هر حال سوشا مکانی در درون دروازه پرسپولیس مقابل پدیده روز فاجعه آمیزی را سپری کرد با این وجود برانکو به دفاع از عملکرد دروازه‌بانش پرداخت.

با نگاه به صدر جدول متوجه می‌شویم که تیم‌های استقلال خوزستان، استقلال تهران و ذوب‌آهن از دروازه‌بان‌‌های خوبی برخوردارند اما پرسپولیس در این پست دچار مشکل است و دروازه‌بان طراز اولی ندارد.

برانکو خوب می‌داند که تیمش برای قهرمانی و باقی ماندن در کورس قهرمانی نیاز به دروازه‌بان شش دانگ دارد.

عملکرد ضعیف سوشا مکانی در درون دروازه پرسپولیس بهانه‌ای شد تا گفت‌و‌گویی با کارشناسان فوتبال داشته باشیم.

*باقری: علیه مکانی جو رسانه‌ای راه انداخته‌اند

نادر باقری مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس گفت: علیه سوشا مکانی جو رسانه‌ای ایجاد شده است که این موضوع روی عملکرد این دروازه‌بان در درون دروازه تاثیر منفی گذاشته است.

باقری در ادامه عنوان کرد: فشار روحی و روانی زیادی بر سوشا مکانی وارد شده است و کادر فنی پرسپولیس باید به این دروازه‌بان کمک کند تا روحیه از دست رفته‌اش را به دست آورد.

وی بیان کرد: سوشا مکانی روحیه حساسی دارد و همین موضوع باعث شده که وی نتواند در درون دروازه عملکرد مناسبی داشته باشد و گل‌های زیادی دریافت کند.

وی در مورد اینکه پرسپولیس نیاز به دروازه‌بان دارد یا نه بیان کرد: به نظرم پرسپولیس نیاز به دروازه‌بان ندارد چرا که همه فاکتورهای خوب را سوشا مکانی دارد.

مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم کادر فنی از لحاظ روحی و روانی با سوشا مکانی کار کند آن وقت وی می‌تواند بهترین عملکرد را درون دروازه داشته باشد.

*کربکندی: پست دروازه‌بانی معضل فوتبال ما است

رسول کربکندی کارشناس فوتبال گفت: دروازه‌بانی کشورمان دچار مشکل است و دروازه‌بان شش‌دانگ در فوتبال‌مان کم داریم همچنین دروازه تیم ملی هم متزلزل است.

کربکندی در ادامه عنوان کرد: پست دروازه‌بانی معضل فوتبال ما است، نقش دروازه‌بان در موفقیت تیم موثر است و پرسپولیس هم در این پست مشکل دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه سوشا مکانی یک مسیر رو به جلو نداشته است و با اخراج‌هایش برای پرسپولیس دردسر ایجاد کرده است، دروازه‌بان خوب به تیم جوان پرسپولیس می‌تواند کمک کند اما در حال حاضر سرخپوشان چنین دروازه‌بانی را ندارند.

وی در مورد اینکه پرسپولیس نیازمند یک دروازه‌بان در فصل نقل‌و‌انتقالات است یا نه، بیان کرد: دروازه‌بان خوب در لیگ ایران وجود ندارد و دروازه‌بان خارجی مطرح هم حاضر نمی‌شود به ایران بیاید.

به هر حال پرسپولیس نیاز به دروازه‌بان شش‌دانگ دارد چرا که سوشا مکانی تمرکز لازم را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم پرسپولیس برای قهرمانی کار سختی پیش رو دارد چرا که حریفان سرسختی دارد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.