بی توجهی دولت انگلیس به هشدار در مورد خطر بالای وقوع سیل

دولت انگلیس به هشدار مشاوران تغییرات آب‌وهوایی خود در مورد خطر بالای وقوع سیل در شمال این کشور بی‌توجه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دولت انگلیس تنها چند هفته پیش از وقوع سیل در کامبریا، شهرستانی در ناحیۀ شمال غربی این کشور، نظر مشاوران خود را مبنی بر در پیش گرفتن یک استراتژی جامع برای مقابله با سیل رد کرده است.

مشاوران دولت انگلیس با توجه به افزایش تعداد خانه‌های در معرض خطر در شمال این کشور، در ماه اکتبر از دولتمردان خواستند، اقدامی صورت دهند. تنها چند هفته پس از این هشدارها سیل در کامبریا جاری شد و در روزهای اخیر لنکشایر و یورکشایر در شمال انگلیس نیز با بحران مواجه شده‌اند.

پس از ویرانی‌‎های ناشی از سیل در کامبریا، جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد دولت 50 میلیون پوند برای تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده درنظر گرفته است. این در حالی است کارشناسان معتقدند هزینۀ تعمیرات پس از سیل اخیر در شهرهای لیدز و یورک از این رقم تجاوز خواهد کرد.

بارش‌های سنگین در بخش‌های از شمال انگلستان منجر به تخلیۀ صدها خانه و استقرار کارکنان ارتش برای امدادرسانی شد. لنکشایر در شمال غربی و یورکشایر در شمال شرقی انگلستان بدترین شرایط را داشتند و بیش از 300 هشدار در این مناطق صادر شد.

روز یکشنبه 500 سرباز دیگر برای مقابله با سیل بی‌سابقه به این مناطق اعزام شدند. پیش از این، 400 سرباز از روز کریسمس در حال امدادرسانی بودند.

گروه‌های امدادرسانی در یورک اقدام به تخلیۀ منازل کرده‌‎اند، پلیس می‌گوید حدود 3 هزار و 500 ساختمان در این منطقه به دلیل نزدیکی به رودخانۀ فاس در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار