تقویم امروز فوتبال؛

اولین قهرمان سوپر کاپ اسپانیا مشخص شد/ بازگشت قیصر به خانه

در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ هفت دی میپردازیم.

  به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال ، مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ هفت دی رخ داده است را مرور می کنیم.

۷ دی ۸۸ در تورنمنت چهار جانبه قطر که با حضور تیمهای ملی ایران، قطر ، مالی و کره شمالی برگزار شد ، تیم ملی ما با هدایت افشین قطبی در بازی اول ، سه بر دو به قطر باخت. 

یک سال بعد در همین تاریخ ، ایران دوباره با قطر در دوحه یک مسابقه دوستانه انجام داد. در این مسابقه شاگردان قطبی با تیم میزبان صفر ، صفر مساوی کردند. هر دو تیم خود را برای مسابقات جام ملتهای آسیا که کمتر از دو هفته بعد در قطر شروع میشد ، آماده میکردند.

۲۸ دسامبر ۱۹۸۲ ، ریال سوسیه داد با پیروزی برابر ریال مادرید به اولین قهرمان سوپر کاپ اسپانیا تبدیل شد. مادرید به عنوان قهرمان جام حذفی و سوسیه داد به عنوان قهرمان لالیگا این مسابقه را برگزار کردند که در دیدار رفت سوسیه داد چهار بر صفر پیروز شد و در دیدار برگشت تیم مادرید یک بر صفر برد. در مجموع سوسیه داد با نتیجه چهار بر یک عنوام قهرمانی اولین دوره سوپر کاپ اسپانیا را تصاحب کرد.

۲۸ دسامبر ۱۹۹۳، بازیکن افسانه ای بایرن مونیخ ، فرانس بکن بایر به باشگاه خود بازگشت اما این بار به عنوان سرمربی.

بکن بایر که به قیصر معروف شده بود ، از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۷، در بایرن مونیخ بازی کرد و به افتخارات زیادی دست یافت.او همچنین همراه با تیم ملی آلمان در سال ۱۹۷۲ قهرمان اروپا و دو سال بعد قهرمان جام جهانی شد. این مدافع بزرگ همچنین دو بار در سالهای ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶، توپ طلا را به دست آورد. 

قیصر در سال ۱۹۷۷ و پس از ۱۸ سال حضور در بایرن مونیخ این باشگاه را ترک کرد و به لیگ آمریکا و تیم نیویورک پیوست. او در سال ۱۹۹۳ از فوتبال خداحافظی کرد و یک سال. بعد به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان انتخاب شد و شش سال این سمت را بر عهده داشت. بکن بایر بالاخره در سال ۱۹۹۳ به باشگاه خود ، بایرن مونیخ بازگشت و هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

۲۸ دسامبر ۱۹۸۱، خالد بلحروز ، مدافع سابق تیم ملی هلند و باشگاه چلسی متولد شد. او یک سال در تیم چلسی بازی کرد اما خیلی موفق نبود و در سال بعد او را به سویا قرض دادند. آحرین باشگاه بلحروز ، فاینورد هلند بود که سال گذشته در این تیم بازی میکرد.
او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ عضو تیم ملی هلند بود و دو جام جهانی را تجربه کرد. ۳۵ بازی ملی در کارنامه وی به چشم می خورد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار