لرستان؛

وجود بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در مناطق روستایی لرستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: بیش از ۴ هزار انشعاب آب غیر مجاز در مناطق روستایی لرستان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کاکاوند با اشاره به انشعابات غیر مجاز آب در روستاها گفت: بحران کم آبی و کاهش شدید سفره های زیر زمینی یکی از چالش های جدی روستا های لرستان است.

وی از بارندگی های اخیر در استان یاد کرد و گفت: قبل از این بارندگی‌ها بیش از ۵۰ درصد چشمه‌ها و سراب های استان خشک شده بود و تا سال۱۳۹۲ بالغ بر ۱۳۵ روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی سیار می شدند که از سال 93 تعداد آنها به 71 روستا کاهش یافت.

کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون این ۷۱ روستا با جمعیت ۳۱۱۱۹ نفردر سطح استان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارندگی در سال جاری و تکمیل پروژه‌‌های اجرایی این تعداد به ۷۱ روستا کاهش پیدا کنند.

وی عنوان کرد: با اعتبار اختصاص یافته شرکت آب و قاضلاب روستایی توانسته تعدادی از روستاهای غیر برخوردار را آبرسانی نماید و تعدادی از روستاهای سطح۲ را به سطح۱ ارتقاء دهد، بطوری که عملیات اجرایی ۱۳۹ پروژه با تعداد ۳۶۹ روستا و جمعیت ۱۳۴ هزار و ۷۲۲ نفر را شروع و به بهره برداری رساند و برای این پروژه ها بالغ بر ۸/۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است که در دهه مبارکه فجرسالجاری شاهد بهره برداری ۴۵ پروژه در ۹۵ روستا خواهیم بود.

کاکاوند بیان کرد: از کل روستاهای استان (بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانوار) به تعداد ۲ هزار و ۸۸ روستا آبرسانی شده‌اند که از بعد جمعیتی برای ۹۴ درصد جمعیت روستایی لرستان آبرسانی صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.