ایمنی مدارس از اهداف جدی محسوب می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر که مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها و تمامی مجامعی که به تحصیل علم مشغول هستند، ایمن نباشند حوادث ناگواری را برای آن پیش‌بینی می‌کنیم و تلاش بر این است که بتوانیم مدارسی با بالاترین استقامت ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاحیه آموزشگاه بدری برهانی گفت:در بم در سال82 تنها 12 ثانیه زمین لرزید 32 هزار نفر جان خود را از دست دادند، 19 هزار نفر مجروح شدند و خسارات آشکار این 12 ثانیه 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سال 82 بود. اگر که در تهران چنین حادثه ناگواری بیفتد با این همه حجم دانش‌آموزان اگر مدارس به درستی ساخته نشده باشد و اگر این اتفاق ناگوار در طول روز بیفتد، پیش بینی می شود که یک میلیون و 800 هزار نفر جان خود را از دست بدهند اما این تعداد در شب به تعداد کمتری خواهد رسید. 

وی اظهار داشت : مهمترین و اساسی‌ترین مبحث بازسازی مدارس است، بالاخص در شهرهای بزرگی مانند تهران، همچنین در حال حاضر 4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مدارس اختصاص داده شده است که خوشبختانه دولت نیز به این موضوع توجه دارد و تلاش بر این است که مجامعی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، و مساجد را به گونه‌ای ایمن کنیم تا در مقابل این حوادث مقاومت داشته باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار