قزوین؛

سقف تعرفه تاکسی‌های بی‌سیم قزوین تصویب شد

رانندگان تاکسی‌های بی‌سیم که در ماه بیش از 300 بار سرویس‌دهی کنند، به ازای هر سرویس‌دهی مازاد از این آمار، باید 10 درصد درآمد حاصله را به سازمان تاکسیرانی بپردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این موضوع در حالی مصوب شد که سازمان تاکسیرانی موظف شد تا نظارت بر عموم رانندگان وسیله‌ نقلیه از نظر برخورد راننده،‌ بهداشت تاکسی، سیگار نکشیدن و نوسازی ناوگان داشته باشد.

همچنین مقرر شد تاکسیرانی در مراکز شهر که تاکسی‌ها می‌ایستند، فضای ثابتی را فراهم کنند و تاکسی‌ها به سمت خودگردانی و تعاونی در مدت کوتاهی حرکت کنند.

حکمت‌الله داوودی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه فوق اظهار کرد: پرداخت کرایه تاکسی‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان قزوینی الکترونیکی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله 12 میلیارد تومان شهرداری به سازمان اتوبوسرانی یارانه می‌پردازد اگر این یارانه‌ها نرسد، این سازمان نمی‌تواند توانمندی‌های لازم را برای ارائه خدمات داشته باشد.

داوودی با بیان اینکه باید ناوگان سریع و با وضعیت مطلوبی داشته باشیم و شهرداری هر ماه مبلغی را به عنوان یارانه پرداخت کند، بیان کرد: مردم از دریافت خدمات خوب ناراحت نمی‌شوند و اگر این خدمات افزایش یابد رویکرد مردم به سمت‌ ماشین‌های عمومی بیشتر می‌شود و این موضوع باید از مسائلی باشد که در بودجه شهرداری پررنگ‌تر دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: وزارت دولت باید سهم خودش را در موضوع ناوگان بپردازد که این اتفاق نمی‌افتد و برخی مواقع اتوبوسرانی دچار چالش و مشکلات جدی می‌شود.

داوودی مطرح کرد: نوسازی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات اتوبوسرانی نباید بر روی کاغذ و شعار باشد بله باید این یارانه‌ها به درستی پرداخت شده تا نحوه خدمات به مردم با کیفیت شود.

این مسئول ابراز کرد: در سیاست‌های گذشته شورا در تدوین بودجه که به شهرداری ابلاغ کرد، به مناطق الحاق شده به قزوین توجهات حداقل‌ها نشد و از مهمترین آن‌ها مسئله راه بود که اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اقدامات لازم را انجام نداده و از وضعیت بدی برخوردار است، این مسئله باید از طریق معاون استانداری رفع شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین به روبه‌روی شهرک دانش اشاره کرد و گفت: در این راه مرتب عابر کشته می‌شود و راه و شهرسازی اقدام به زدن پل در این مسیر نمی‌کند، بایستی راهکاری اتخاذ کرد تا این اداره کل با شهرداری بتواند در این مسیر اقدامات جدی را انجام بدهد که این موضوع نیز باید در بودجه سال 95 لحاظ شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سقف ، تعرفه ، بی سیم ، تاکسی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.