توسعه صنعت غذای حلال گامی جهانی در اشتغال جوانان

رشد و توسعه صنعت غذا با تولید یک کالای مشترک نقش موثری در اشتغال جوانان و توسعه صادرات دارد.

توسعه صنعت غذای حلال گامی جهانی در اشتغال جوانانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به این که در تمام دنیا بیشتر افراد چه مسلمان و غیر مسلمان تمایل به مصرف غذای حلال دارند برای اولین بار محصولات غذای حلال در کشور مالزی بوجود آمد و به عنوان یک برند جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شد به‌طوری که در چند سال اخیر در کشورهای غیراسلامی نیز با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

در حال حاضر کشور ما با داشتن بیشترین جمعیت جوان می تواند از این ظرفیت برای اشتغال جوانان به ویژه برای تولید غذای حلال استفاده کند و با بهره گیری از استعدادهای نسل جوان کشور و با همکاری دیگر کشورهای اسلامی برای رشد و توسعه صنعت غذا با تولید یک کالای مشترک گامی جهانی در اشتغال جوانان بردارد.همچنین می‌توان با تقویت زیرساخت‌های کشور و راه‌اندازی برندهای داخلی گامی در جهت تولیدات، صادرات، برندسازی و تولید صنایع برتر برداریم.

در 6 ماهه گذشته با راه‌اندازی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی که رویکردی کاملا خصوصی دارد، کارگروه‌های مختلف به شدت فعالیت خود را در این زمینه گسترش دادند تا با بسترسازی بین کشورهای اسلامی، تمام بزرگان بخش خصوصی و فناوری جهان اسلام را با شعار محصول محوری و اشتغال محوری برای جهان اسلام گرد هم آورند که به همین منظور اولین اجلاس توسعه و فناوری کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد.

مهدی کریمی قائم مقام دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در این‌باره می‌گوید: شبکه‌سازی بین کشورهای اسلامی برای رشد اقتصاد دانش بنیان و تولید صنایع و برند برتر همه از اهداف این اجلاس است.

با توجه به اینکه در عصر امروز تمام کشورهای جهان تنها به فکر منافع خود هستند و از هر وسیله‌ای برای تفرقه‌اندازی بین کشورهای اسلامی استفاده می‌کند، تمام مسلمانان دنیا همواره باید آگاه و بیدار باشند و با برنامه‌ریزی‌های اساسی و درست شرایطی را برای جوانان فراهم کنند تا نیروهای متخصص پس از تحصیل دوباره به کشور برگردند و به کشور خود خدمت کنند.

* برند جهان اسلام

با اینکه برند حلال در تمام دنیا به عنوان یک برند اسلامی برای همگان شناخته شده است، کشورهای اسلامی همچنان می‌توانند با تولید کالاهای مشترک که از استانداردهای روز دنیا نیز برخوردار باشد به تمام دنیا ثابت کند که هیچ کشوری توان مقابله با کشورهای اسلامی را نخواهد داشت و این تنها در سایه همبستگی و متحد شدن تمام کشورهای اسلامی بدست خواهد آمد.

استاندار تهران در این‌باره می‌گوید: جهان اسلام باید با تولید یک کالای مشترک صاحب یک برند شوند و آن را به نام برند جهان اسلام به کشورهای دنیا عرضه کنند.

با تشکیل یک بانک اطلاعاتی در خصوص علم فناوری در جهان اسلام می‌توان شاهد جمع‌آوری اطلاعات نیروهای متخصص در جهان اسلام باشیم زیرا در شرایطی بسر می‌بریم که نیروهای متخصص مسلمان به طور پراکنده در تمام کشورهای جهان مشغول به کار هستند که برای توسعه و فناوری کشورهای اسلامی باید نیروهای متخصص را از تمام کشورها به عنوان مشاورانی در این امر شناسایی و برای داشتن یک برند مشترک بین جهان اسلام از آن‌ها دعوت کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار