هاشمی گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت برای حل مشکل آلودگی هوای تهران تقابلی با شهرداری ندارد

استاندار تهران گفت: دولت برای حل مشکل آلودگی هوای تهران تقابلی با شهرداری ندارد.

مقابل شهرداری نیستیم اما نیاز به تعامل بیشتر است"سید حسین هاشمی" استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با طرح "خانم ابتکار" در خصوص تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و ادارات مخالفت شد، تصریح کرد: استانداری تهران با طرح تعطیلی یک هفتگی مدارس و ادارات مشکلی نداشت.

وی افزود: ملاک ما گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش است که با اعلام قرارگرفتن در وضعیت هوایی در حالت بحران از سوی این وزارتخانه کمیته اضطرار تشکیل و در رابطه با تعطیلی ها  تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار تهران با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست نیز جز کمیته اضطرار است، اظهار داشت: دبیر کمیته اضطرار مدیر کل استان بوده و تصمیم‌گیری‌های آن براساس اجماع نظرات انجام می‌شود.

هاشمی افزود: ما با تشکیل جلسه‌ای به این نتیجه رسیدیم که با توجه به وضعیت هوای استان در مناطق مختلف، ضرورتی برای تعطیلی تهران نیست و تنها مقرر شد نظر به میزان آلودگی شهرری، تعطیلی در مقاطع دبستان و پیش دبستانی این شهر انجام شود.

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی‌بر اینکه رابطه شهرداری و استانداری در حل معضل آلودگی تعامل است یا تقابل، اظهار داشت: ما در مقابل یکدیگر نیستیم،‌ اما قبول دارم که تعامل باید بیشتر شود تا بتوانیم از پس حل معضل آلودگی هوای تهران برآییم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 100 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که این تعداد باید بی‌درنگ از رده خارج شود، چراکه این خودروها تمام وقت مشغول خدمت رسانی هستند و جایگزینی آنها با خودروهای نو و سالم کمک بزرگی به حل مشکل آلودگی هوای تهران می‌کند.

هاشمی اظهار داشت: در خصوص موتور سیکلت‌ها نیز باید اقداماتی صورت گیرد، چراکه براساس نظر کارشناسان، موتور سیکلت‌ها حدود 6 برابر خودروها آلایندگی دارند که این بسیار خطرناک است.

استاندار تهران در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: موضوع بودجه اختصاصی به این موارد که مربوط به شهرداری و وزارت کشور است، آغاز شده؛ بهتر است بگوییم مشکلات و مسائل یاد شده در 9 سال پیشین هم وجود داشته اما اکنون و در این دولت انتقاد به آنها شدت گرفته است.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۴
ای کاش با توقف چند موتور و ماشین مشکل حل می شد. اگه به جای تصمیمات سطحی کارخانه جات صنعتی رو از کلانشهرها به خصوص پایتخت به شهرهای دیگه منتقل کنن هم از آلودگی هوا کاسته میشه و هم از جمعیت. اینطوری سیل جمعیت به شهرهای برزگ حجوم نمی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۴
خدا خیرتان بدهد آخه نمی گید بچه های طفل معصوم مهدکودکی پیش دبستانی و دبستانی که تعطیل می شوند ولی مادر و پدر وخواهر و برادرشان باید به مدرسه یا اداره بروند تنها در خانه می توانند بمانند آخه محض رضای خدا یک کم فکر کنید بعد تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۴
به جای تعطیلی مدارس یک روز در هفته رو روز بدون خودرو اعلام کنن به خدا خیلی تاثیر داره
آخرین اخبار