گردشگری موتور محرک خروج ایران از رکود است

افتخار بزرگی است که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات نام ایران در صدر مقاصد گردشگری است و این با تدابیر خوب دولت به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین هتل ایران، با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، مسعود سلطانی فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران دست اندرکاران بخش خصوصی گردشگری در روز دوشنبه 7 دی برگزار شد.

مراسم با سرود ملی و قرائت قرآن شروع شد در ادامه کلیپی از آماده سازی مراحل ساخت هتل پخش شد. 

مسعود سلطانی فر  معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) گفت: رئیس‌جمهور ایران در دو سال قبل که با رویکرد مثبت و تعامل گسترده با دنیا آغاز شد باعث شد صنعت گردشگری حیات جدیدی را از دو سال گذشته آغاز کند و علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات پیش رو با حرکت‌های جهاد گونه همه فعالان بخش گردشگری در این دو سال کارنامه بسیار خوبی را به جای بگذارند و این رویکرد باعث شد ما در بخش‌های مختلف اقدامات مناسبی داشته باشیم در حالی رشد گردشگران در دنیا در اروپا 3 یا 5 درصد و میانگین 4.6 درصد است.

وی ادامه داد: ما در دو سال گذشته رشد 12 درصدی داشتیم و امروز در آستانه شروع سال 2016 میلادی در حالی که با مصوبه کنگره آمریکا مواجه هستیم خوشبختانه تاکنون از سوی 9 نشریه  مرکز و مرجع جمهوری اسلامی به عنوان اولین مقصد در سال 2016 میلادی پیشنهاد این مراکز و رسانه‌ها و سازمان بین‌المللی قرار داریم. این افتخار بزرگی است که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات نام ایران در صدر مقاصد گردشگری است و این با تدابیر خوب دولت به وجود آمده است.

سلطانی فر تصریح کرد: این مجموعه با وجود تمام مشکلات، روند رو به گردشگری را اداره می‌کند دیروز خدمت همه اعضای دولت عرض کردم که مصوبه کنگره آمریکا هیچ‌گونه تأثیری وضعیت گردشگری نداشته و این بخش از رکود بیرون آمده و در رونق به سر می‌برد  و بخش گردشگری با حضور بخش‌های خصوصی 900 پروژه در دست احداث داریم که میانگین 45 درصد رشد است.

وی افزود: ما برای فضای بعد از لغو تحریم‌ها با بسته سرمایه‌گذاری پیشنهادی 1500 پروژه معادل 300 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می‌دهیم علی‌رغم این مصوبه آمریکا فکر می‌کنم هیچ‌گونه تأثیری بر روی ورود گردشگران به ایران نخواهیم داشت و ما آماده هستیم که در سال 2016 میزبان چندین همایش بین‌المللی باشیم.این بخش با تلاش سرمایه‌گذاران از رکود بیرون آمده و می‌تواند گردشگری موتور محرک خروج ایران از رکود باشد. جنگ پنهانی که ما نام آن را گردشگری گذاشته‌ایم و گردشگری این ظرفیت را دارد که در خلال برنامه ششم و هفتم بتوانیم میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های خود اظهار داشت: برنامه‌های ما مشخص است صدور و لغو ویزا، صدور ویزای الکترونیکی همچنین اماکن اقامتی را خواهیم داشت ما هزار و 100 هتل به غیر از هتل آپارتمان‌ها داریم و در کنار آن کار استانداردسازی را انجام می‌دهیم. 130 هتل 4 و 5 ستاره داریم و با تلاش بخش خصوصی 125 هتل 4 یا 5 ستاره از مرحله صدور مجوز تا پیشرفت کار را داشته‌اند. انشالله اگر ما موفق باشیم با کمک دولت و تشکیلات صندوق توسعه ملی ظرف 5 سال آینده هزینه 125 هتل را تأمین کنیم می‌توانیم ادعا داشته باشیم که از 1300 که اولین هتل  تا سال 92به بهره‌برداری رسید به یک طرف و در دوره تدبیر و امیدبخش هتل‌سازی ما یک طرف دیگر باشد.

سلطانی فر در پایان اظهار داشت: خواهشم  این است که با حمایت‌های شما و اهتمامی که دولت عوامل لازم را صادر کند و با تسهیلات صندوق توسعه ملی 125 هتل را داشته باشیم و کارنامه ویژه در این دولت در بخش گردشگری فراهم کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.