سنایی: افزایش آمار کشفیات مواد مخدر افتخار آفرین نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش آمار کشفیات مواد مخدر افتخار آفرین نیست چرا که این امر ، گویای افزایش بیش از پیش ورود مواد به داخل کشور است .

سنایی: افزایش آمار کشفیات مواد مخدر افتخار آفرین نیستمهدی سنایی ، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رفاهی گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش آمار کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: متاسفانه با افزایش آمار کشفیات مواد ، واقعیت این موضوع که  قطعا آمار مواد وارد شده به کشور نیز بیش از گذشته افزایش یافته است ، انکار ناپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش آمار کشفیات نه تنها افتخار آفرین نیست بلکه رخداد این امر و ورود بیش از پیش مواد که قطعا بخشی از آن کشف شده و بخشی دیگر در سراسر کشور در حال توزیع خواهد بود، یک  فاجعه بزرگ است. 

 سنایی ادامه داد : با ورود قاچاق بیش از پیش مواد مخدر در کشور، سازمان های متولی این امر از جمله وزارت بهداشت و درمان ، سازمان بهزیستی ، شهرداری ، وزارت کشور ، نیروی انتظامی ، قوه قضایه و حتی کمیته امداد ، باید برخورد پیشگرانه و قضایی خود را بیش از گذشته افزایش داده و  با کنترل شرایط ، از اسیب های ناشی از این معضل ، جلوگیری کنند .

وی با اشاره به معضل دیگری که به افزایش معتادان دامن میزند ، افزود: ساخت مواد مخدر صنعتی که با محدودترین امکانات آزمایشگاهی  به آسانی در دسترس عموم قرار میگیرد ، از دیگر معضل افزایش ورود به اعتیاد است  لذا در خصوص پیشگیری از این شرایط باید سازمان های مربوطه برخورد قضایی و راه حل منطقی را در جهت ریشه کن کردن این امر، در نظر بگیرند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد مخدر یک پدیده مافیایی است تاکید کرد:چیزی که ضرورت دارد عملکرد سازمان های مربوطه در خصوص برخورد قضایی با عاملان ورود مواد و توزیع کنندگان به داخل کشور و نیز بازپروری ، بازگشت به کار و حمایت از خانواده های قربانیانی که شناسایی شده اند، خواهد بود.

سنایی در پایان گفت : تشکیل جلسات متعدد ، ارائه آمار و ارقام و پیشنهادات هیجانی دادن دردی را دوا نمی کند مگر اینکه ستاد های مربوطه عملکرد خود را تقویت و ضعف های کاریشان را جستجو کرده تا گامی تاثیر گذار در به سرانجام رساندن رفع معضل اعتیاد و ورود مواد به داخل کشور، بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار