بیرجند؛

حماسه 9دی ،اثبات پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و ولایت فقیه

مهمترین دستاورد حماسه 9دی اثبات دوباره پیوند ناگسستنی مردم باانقلاب، مقام معظم رهبری و مفهوم ولایت فقیه وافشای چهره نفاق و شکست دوباره دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال57 رویدادهای سیاسی بسیاری در کشور رخ داده که تاثیرات متفاوتی برجای گذاشته است.

یکی از آخرین این حوادث داخلی،که درجریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری درسال 1388 روی داد، از آن پس به «فتنه88» معروف شد.

رویدادی که با مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، پس از شمارش آراء و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد بر دیگر رقبا، منجر به اعتراضات شدید و تظاهرات آشوب طلبانه هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی در تهران و برخی شهرهای بزرگ شد.

2 نامزد نامبرده ، نسبت به درستی و سلامت انتخابات معترض بودند و همراه با عده ای از هواداران خود مدعی شدند که در روند انتخابات و شمارش آراء تقلب صورت گرفته است. در نتیجه این اتفاقات، اغتشاشات و درگیری های خشونت آمیزی که متاثر از تحریکات و سخنرانی های «سران فتنه» موسوی و کروبی و فعالیت های عوامل بیگانه در ایران رخ داد ، منجر به حماسه باشکوه 9دی ماه سال 1388 شد.

مدرس رشته تاریخ ایران در دانشگاه پیام نور بیرجند دراین باره گفت: فتنه88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی بلند مدت و سری سرویس های اطلاعاتی غرب و دشمنان ایران اسلامی و در راس آن آمریکا بوده است که برخی در داخل کشور نیز آگاهانه یا از روی غفلت و فریب خوردگی به این حوادث و اغتشاشات دامن زدند.

حسین غضایری افزود: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) طراحی اصلی این فتنه را در بیرون از مرزها دانسته اند که توسط عوامل داخلی و خارجی اجرا گردید.

وی اظهار کرد: در جریان این اعتراضات و آشوب ها ، درگیری هایی بین اغتشاش گران و مردم غیور و ولایت مدار ایران در گرفت که اوج آن واقعه روز عاشورا بود که در نهایت به حماسه « نهم دی ماه » منجر گردید.

واقعه روزعاشورای88،حمله فتنه گران به اماکن دولتی به بهانه تقلب در انتخابات

از ساعات اولیه روز عاشورا(ششم دی)در حالی که بیشتر مردم تهران به عزاداری مشغول بودند، معترضان آشوب طلب به بهانه انجام تقـلب در انتخابات، به امـاکن دولتی ، تاسـیسات شهری ، رهگـذران دارای ظاهر مذهـبی و هر نشانی از دین و جمهوری اسلامی حمله می‌کردند.

در درگیری‌های این روز چند تن کشته شدند و تعدادی از نیروهای پلیس مورد ضرب و شتم آشوبگران قرار گرفتند و خسارات گسترده‌ای به اموال عمومی و دولتی وارد شد.

حوادث روز عاشورا و اهانت به مقدسات اسلامی اعتراض شدید علما و مراجع، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی را همراه داشت و در روزهای بعد از آن شهرهای مختلف کشور شاهد راهپیمایی‌هایی در محکومیت اقدامات آشوبگران در روز عاشورا بودند.

خلق حماسه 9 دی و راهپیمایی سرنوشت ساز و اعتراض‌آمیز مردم تهران

در این روز راهپیمایی سرنوشت ساز و اعتراض‌آمیز مردم تهران در محکومیت حوادث عاشورا و هتک حرمت به عزاداران سیدالشهدا شکل گرفت. جمعیتی بی‌سابقه از چهار سوی تهران راهی میدان انقلاب شد.در راهپیمایی این روز شعارهای شدیدی علیه موسوی و کروبی و سایر فتنه جویان سر داده شد.

راهپیمایی این روز چنان گسترده و فراگیر بود که حتی رسانه‌های افراطی حامی موسوی و بیگانگان هم نتوانستند بزرگی و انبوه شرکت‌کنندگان را در آن انکار کنند. چند هفته بعد از حماسه 9دی، در روز22بهمن، بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخ انقلاب برگزار شد. در حقیقت راهپیمایی 22بهمن، شکست کامل و پایان عملی فتنه88 بود.

مدرس رشته تاریخ ایران با اشاره به عناصر اصلی و رمز ماندگاری یوم الله 9دی تصریح کرد: مهمترین عامل، نقش و جایگاه رهبری و شخص آیت الله خامنه ای به عنوان ولایت فقیه می باشد.

غضایری گفت: تدابیر و سخنان خردمندانه و رهنمودهای ایشان در برابر فشارها و خواسته های غیر قانونی معترضان و نیز روشنگری و بصیرت افزایی(معظم له)عاملی اثرگذار در حماسه 9دی می باشد.

وی در ادامه افزود: عامل دوم، هوشیاری و بصیرت مردمی است که در سایه اعتقاد به اسلام و فرمانبرداری و حمایت از مقام معظم رهبری ، نقش موثری در ناکامی دسایس دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت. در وهله آخر نیز، باورهای عمیق مذهبی مردم ایران اسلامی، اهمیت تاثیرگذاری در این پیروزی بزرگ سیاسی در کشور داشت.

وی با اشاره به پیامد حماسه 9دی ماه اظهارکرد: همانگونه که قرآن کریم تاکید می فرماید:چه بسا اموری که شما به ظاهر از آن کراهت دارید اما خیری درآن نهفته است. مهمترین دستاورد حماسه 9دی افشای چهره نفاق و پاکسازی درونی انقلاب اسلامی و شکست دوباره دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران بود.افزون بر این، اثبات دوباره پیوند ناگسستنی مردم باانقلاب، مقام معظم رهبری و مفهوم ولایت فقیه از دیگر پیامدهای مثبت این واقعه بود.

بنابراین همیشه ضرورت، حفظ هوشیاری و پرهیز از هر گونه غفلت دربرابر دشمنان می باشد زیرا که آنها حتی ممکن است فرصت هایی نظیر حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات را به یک تهدید و چالش تبدیل نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.