علی محمدی:

صدور 4 میلیون و 794 هزار کارت هوشمند ملی در کشور/ مجلس در انتظار درخواست‌های ثبت احوال

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور به روز بوده و ثبت آمارها به طور دقیق انجام و گزارش شد.

عمران علی محمدی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی از سازمان ثبت احوال کشور و مراکز رایانه ای آن اظهار داشت: خوشبختانه آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور به روز بوده  و ثبت این آمارها ، براساس اطلاعات آموزشی و کسب و کار ، صورت گرفته است.

وی در خصوص مشکلات و درخواست های مطرح شده این سازمان تصریح کرد : کمبود بودجه و اعتبارات لازم برای بهبود بخشیدن به میزان افزایش حقوق کارمندان و اجرای بحث های عمرانی ، در چارچوب این سازمان کاملا مشهود بوده و حل آن ، نیازمند به نگاه ویژه دولت است .

علی محمدی ادامه داد : قرار شد تا مسئولان ثبت احوال پیشنهادات و درخواست خود را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند تا با بررسی مشکلات و نیازمندی هایشان ، دربودجه سال 95 ، اعتبارات لازم پیش بینی شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین آمارهای اعلام شده این سازمان در ثبت طلاق افزود: 4 و 3 دهم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش ازدواج به ثبت رسید که در این میان ، گیلان ، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین آمار ثبت طلاق و سیستان و بلوچستان ، یزد و ایلام کمترین آمار را داشته که 47 درصد از این طلاق ها ، مربوط به 5 سال اول زندگی است.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار زاد و ولد در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کمترین آمار ، در استان های گیلان ، مازندران و مرکزی به ثبت رسیده است.

علی محمدی در خصوص آمار بیشترین مرگ و میر تاکید کرد: بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری سرطان ، قلبی و عروقی و قتل های غیر عمد گزارش شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 دستگاه دولتی و غیر دولتی با سازمان ثبت احوال همکاری می کنند،گفت: 4 میلیون و 794 هزار کارت هوشمند ملی تا به الان صادر شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار