شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ:

9 دی آزمونی برای سنجش مؤمنین واقعی از مدعیان ایمان بود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران تاکید کرد: 9 دی آزمونی برای سنجش مؤمنین واقعی از مدعیان ایمان بود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در سالروز حماسه 9 دی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 نیز تخریب همین چهره مردم سالارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما پافشاری و استقامت مردم غیور ایران بر آرمان ها، نه تنها بساط فتنه را برچید؛ بلکه باعث صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان اسلام نیز شد.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تبیین چرایی حماسه 9 دی آمده است:  نهم دی ماه حماسه تاریخ ساز ملت بزرگی بود که نه تنها دشمنان خارجی را مات و مبهوت ساخت بلکه سران و سگان آمریکایی-اسرائیلی فتنه 88 را از رسیدن به اهداف شومشان که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود نا‌امید ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: شاید آن روز‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد که چنین حماسه عظیمی به وقوع بپیوندد اما دست پروردگار و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) در پرتو روشنگری‌های مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای فتنه گران سبزپوش آمریکایی - اسرائیلی را در رسیدن به هدفشان ناکام ساخت و مردم فهیم، با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی را بدان نتیجه رساند که باید سران فتنه را محاکمه علنی کنند تا دیگر احدالناسی جرات نکند به مقدسات و ارزش‌های آنان توهین و دهن کجی کند.

این شورا با بیان اینکه در فتنه 88 برخی به خیال خام خود در صدد بودند تا ضربه نهایی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند، تصریح کرد:  آن‌ها مانند همیشه با تحلیل های نادرست خود گمان می‌کردند که می‌توانند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند. اما حرکت عظیم مردمی در 9 دی روی واقعی مردم را نشان داد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وقایعی که در عاشورای سال 88 اتفاق افتاد، اثبات کرد که عده‌ای از کسانی که ادعای نقد جمهوری اسلامی را داشتند، در واقع با اسلام ناب محمدی (ص) سر ستیز داشته و 9 دی آزمونی برای سنجش مؤمنین واقعی از مدعیان ایمان بود، چرا که طبق فرموده امام علی (ع)، همانا ابتدای ظهور فتنه ها هواهایی است که پیروی می‌شود، و احکامی که در چهره بدعت خودنمایی می‌کند.

در بخش دیگری از بیانیه این شورا آمده است: بر امت بصیر اسلامی و به ویژه خواص به یاد داشتن این نکته ضروری است که فتنه های آینده پیچیده تر و گسترده تر خواهد بود. منافقین داخلی و دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای هدف گرفتن نقاط قوت انقلاب به کار خواهند گرفت، همان گونه که در سال 88 نقطه قوت نظام اسلامی را که همان مشارکت مردمی باشد، نشانه گرفته شد.

این تشکل دانشجویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از همان ابتدا مرزبندی خود را با لیبرال ها مشخص کرده و اساس خود را بر جمهوریت بنا نهاده است، اعلام کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه حاضر نشده از مردم سالاری دینی چشم پوشی کند. اساساً هدف فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 نیز تخریب همین چهره مردم سالارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و القای اینکه در انتخابات تقلب شده است. اما پافشاری و استقامت مردم غیور ایران بر آرمان ها، نه تنها بساط فتنه را برچید؛ بلکه باعث صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان اسلام نیز شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در موقعیت حساس کنونی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم و با توجه به ثبت نام افراد معلوم الحالی که سابقه سیاهی در امتحان فتنه های 78 و 88 داشتند نقش حساس شورای محترم نگهبان بیش از پیش احساس می‌شود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در پایان اعلام کرد: ما دانشجویان انقلابی از مسئولین محترم شورای نگهبان خواستاریم که بدون هیچ گونه تسامح؛ افراد و هم دستان آنها که با اقدامات خود بر آتش فتنه دمیده و نشان دادند پتانسیل براندازی نظام اسلامی را دارند با عدم تایید صلاحیتشان کشور عزیزمان ایران را از بروز فتنه های دیگر و هزینه های گزاف مصون بدارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار