قزوین؛

مراجعه 60 هزار کودک به پایگاه‌های سنجش در قزوین

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از این تعداد تنها 32 هزار کودک به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوین؛محمدحسن نادری ادامه داد: از 60 هزار کودک 3 تا 6 سال استان قزوین تنها 32 هزار کودک به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند که در همین راستا طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان دی ماه سال جاری تمدید شد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: والدین اگر کودک 3 تا 6 سال دارند، از آنجایی که بهترین سن درمان تنبلی‌ چشم زیر پنج‌سالگی است، توجه داشته باشند در زمان طلایی تشخیص و درمان به‌ موقع تنبلی ‌چشم کودکانشان هستند.

نادری افزود: در حال حاضر شیوع تنبلی ‌چشم در جهان 5/2 تا 3 درصد است که طبق آمار به دست آمده از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی ‌چشم در کشور، شیوع این اختلال در گروه سنی 4 تا 6 سال، 4/1 درصد است.

این مسئول تصریح کرد: هر عاملی که موجب اشکال دید در یک یا دو چشم کودک شود، رشد و تکامل طبیعی دستگاه بینایی را متوقف کرده و در نتیجه در قشر مغز، دو تصویر غیریکسان ایجاد می‌شود که یکی از آن‌ها طبیعی و دیگری مبهم است، بنابراین مغز برای پیشگیری از دوبینی کودک، تصویر مبهم را حذف می‌کند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: بنابراین امکان دارد چشمی که از نظر ظاهری کاملاً سالم است، بینایی کامل و طبیعی نداشته باشد و به‌ اصطلاح پس از مدتی، تنبل شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: کودک ، پایگاه ، سنجش ، مراجعه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.