سیستان وبلوچستان؛

برخوردبا باندقاچاق سوخت وبررسی کارت الکترونیکی مرزی امری ضروریست

با هدف ‌ برخورد با برخی باندهای قاچاق و سوخت بررسی و پایش کارتهای الکترونیکی تجارت مرزی درسیستان وبلوچستان ضروری است

استاندار درجلسه صیانت از سلامت اداری که شب گذشته دراستانداری برگزارشد با اشاره به وجود باندهای قاچاق سوخت، کالا و دام در مناطق مرزی استان گفت: در یک اقدام قاطع درچندهفته گذشته توسط فرمانداری زاهدان تعداد 53 هزار کارت سوخت خودرو که از سوخت آنان درعرصه قاچاق استفاده می‌شد، باطل شده است.

هاشمی افزود: با کسانیکه به نوعی دست در رانت سوخت قاچاق کالا و دام با عنوان مرزنشینان داشته باشند با جدیت و بدون هیچ گونه اغماظی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد فعالیت‌ها و تسهیلات با عوارض گمرکی و مالیاتی برای ترغیب مرزنشینان جهت تجارت و بازرگانی خاطرنشان کرد:دستگاه‌های ذیربط زمینه ایجاد و راه‌اندازی بازار بورس کالا و ایجاد نمایشگاه ‌های مشترک کالا میان ایران، پاکستان و افغانستان را در مناطق مرزی فراهم کنند.

وی همچنین خواستار نقش‌آفرینی بیشتر مرزنشینان و ساکنان مناطق مرزی در رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه‌های مرزی شد .

استاندار با تاکید بر استانداردسازی بازارچه‌های مرزی با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آزمایشگاه، قرنطینه دامی و جایگاه سوخت از اداره کل امور اقتصادی استانداری، گمرک و سایر دستگاه‌های ذیربط خواست ظرف مدت 2 ماه مبادی غیرمجاز و بازارچه‌های غیرفعال را به منظور ساماندهی یا حذف آنان مشخص کنند

-------------

مدیرکل گمرکات استان هم دراین جلسه با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت رونق بخشیدن به مبادلات مرزی و تجاری گفت: تعداد 13 بازارچه‌ مرزی مصوب در استان وجود دارد.

خانم هامون نورد با اشاره به اشتغال زایی و کسب درآمد مردم مرزنشین افزود: در صورت رفع برخی موانع و بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی به زودی فعالیت تعداد دیگری از بازارچه‌های مرزی که درحال حاضر غیرفعالند از جمله شمع‌سر و روتک از سر گرفته می‌شود.

وی دراین جلسه در ارتباط با توسعه و تقویت زیرساخت‌های لازم برای بازارچه‌های جدید گفت: صدورکارت الکترونیکی برای فعالان اقتصادی وپیله‌وران و همچنین تعیین تکلیف 7 اسکله بلاصاحب و واگذاری آن به بخش خصوصی از سوی اعضای جلسه از مهمترین دستاوردها در راستای اشتغال مرزنشینان است.

وی افزود: صدورکارت الکترونیکی برای ساکنان مرز تا شعاع 50 کیلومتر در حال انجام است تا از این طریق مبادلات کالا با نظم در راستای معیشت مرزنشینان صورت گیرد، اگر چنانچه کسی خارج از این محدوده کارت دریافت کرده باشد برطبق دستور مقامات استانی حذف می‌شود وعطف به دستور استاندار محترم تا دو ماه آینده مبادی غیر مجاز و بازارچه های غیرفعال ساماندهی می‌شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.