شیراز؛

بهره برداری از بیش از 70طرح صدا وسیمای مرکز فارس

۷۳ طرح رسانه ملی در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: این طرح ها که براساس اصل صرفه جویی و ارائه ابتکارهای جدید با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال اجرا شده است، شنبه 12 دی با حضور قائم مقام و معاون امور مجلس و استانهای صدا وسیما به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

سید تقی سهرابی، گفت: 40 طرح آماده بهره برداری شامل ، 20 ایستگاه و 40 فرستنده تلویزیونی جدید دیجیتال است که با بهره برداری از آنها 27 شهر و 281 روستای دیگر استان با جمعیت 358 هزار نفر از پوشش سیگنال رسانی دیجیتال بهره مند می شوند و سطح پوشش سیگنال رسانی دیجیتال استان فارس از 80 درصد به 87 درصد جمعیت استان ارتقا می یابد.

وی به مشکل سیگنال رسانی در استان فارس با توجه به کوهستانی بودن استان اشاره کرده و گفت: مطالبه مردم استان دریافت صدا و تصویر باکیفیت محتوای پاک رسانه ملی است و برای تحقق این حق مردم تا پایان سال آینده هم 10 ایستگاه دیگر راه اندازی می شود که با بهره برداری از این ایستگاهها پوشش استان به 95 درصد می رسد.

سهرابی با تصریح اینکه استان فارس بزرگترین استان کشور در ارتباط با ایستگاه‌های رادیویی است، گفت: تعداد کل ایستگاه‌های رادیویی موج متوسط دراستان فارس 9 ایستگاه است و درطرحی 4 ایستگاه رادیویی جنوب استان هم فرکانس می‌شوند و تلاش می‌کنیم به زودی طرح هم فرکانس کردن سینگال رادیوها در همه استان تعمیم یابد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس از رونمایی دو مجموعه انیمیشنی و یک سریال 13 قسمتی از تولیدات فاخر استان فارس همزمان با مراسم افتتاح طرح های عمرانی- رسانه ای خبر داد و گفت: این سریال تلویزیونی با موضوع اجتماعی و طنز با حضور عوامل و هنرمندان بومی استان تولید شده است و بزودی علاوه بر شبکه استانی فارس در یکی از شبکه های ملی هم پخش می شود.

مدیر شبکه استانی فارس با اشاره به آغاز تجهیز استودیوی تلویزیونی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، همزمان با افتتاح این طرح ها تصریح کرد: بعد از 2 حرم مطهر رضوی و حضرت معصومه سلام الله علیها ، امسال نیز سومین حرم به استودیو مجهز و در آینده نزدیک استودیوی رادیویی حرم هم راه اندازی می شود.

این مقام مسئول به برنامه ریزی صدا و سیما در همراهی مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: برای 115 روز تا انتخابات برنامه های مختلف تبیینی، تشریحی، تهییجی و آرامش بخش برای برپایی هرچه پرشورترانتخابات برنامه ریزی شده است.

وی از موفقیت سیمای فارس در میان سایر شبکه های استانی کشور در برنامه سازی مذهبی در ماه مبارک رمضان، توجه به مخاطب در چیدمان جدول بخش برنامه ها، حضور در شبکه های ملی و برنامه سازی در مناسبت ها خبر داد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس اگر ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم و هم‌افزایی ایجاد کنیم و شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.
سهرابی با بیان اینکه تهیه پیوست رسانه ای در طرح ها موجب افزایش میزان موفقیت آن می شود؛ تاکید کرد: رسانه با اطلاع رسانی مناسب و تنویر افکار عمومی می تواند زمینه توسعه همه جانبه استان را فراهم کند و هیچ جامعه ای بدون توجه به رسانه ها نمی تواند در رشد و توسعه مدنظر موفق باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.