شأن مراکز علمی دانشگاه‌ها زیر خاکستر می‌سوزد

پدیده ناهنجار کشیدن سیگار در دانشگاه های کشور و مراکز علمی باعث شده رؤسای دانشگاه ها برای جلوگیری از این اقدام ناپسند اقداماتی را در نظر بگیرند.

دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سیگار کشیدن دانشجویان در دانشگاه ها گفت: یکی از چالش های کشوری و حتی بین المللی بحث سیگار است که در دانشگاه تهران شورای بهداشت و روان تشکیل شده به بحث درباره این چالش می پردازند. طبق جمع بندی متخصصین سیگار یکی از راه های ورود به برخی از ناهنجاری ها است لذا تبلیغ و پیش بینی برنامه هایی که بتوانیم جوانان را به عدم کشیدن سیگار تشویق کنیم، لازم است.

وی ادامه داد : در دانشگاه تهران روی این موضوع از لحاظ علمی در حال کار هستیم و فکر می کنیم این بحث اول باید با موضوعات فرهنگی شروع شود یعنی ما بتوانیم دانشجویان را قانع کنیم و به تفاهم برسیم که مصرف دخانیات و به ویژه سیگار هم در شأن دانشگاه نیست و هم برای سلامتی آنها مضر است و می تواند منجر به تبعات جانبی دیگری نیز شود.

دکتر نیلی عنوان کرد : قوانینی در کشور درخصوص ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی از جمله دانشگاه تدوین شده است و می توانیم بگوییم که دانشجویان در ساختمان ها و کلاس ها و آزمایشگاه ها تاحدی این موضوع را رعایت می کنند و اگر موارد معدودی هم وجود داشته باشد معمولا در فضای آزاد آن هم مکان هایی دور از دید است و بطور کلی سیگار کشیدن را خیلی امر گسترده ای در دانشگاه تهران نمی بینیم.

برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت هم اظهار داشت : مصرف دخانیات به ویژه برای جوانان و به ویژه برای جوان دانشجو کاملا اشتباه است و مسئله اصلی چگونگی مقابله با آن است . در دانشگاه علم و صنعت هم از نظر ایجابی (از طریق هدایت دانشجو به مراکز مشاوره سعی می شود او را به عدم مصرف ترغیب کرد) و هم از نظر سلبی (با کسانی که در ملاء عام سیگار می کشند برخورد می شود ) سعی می کنیم جلوی سیگار کشیدن را بگیریم .

وی خاطر نشان کرد : قانون ممنوعیت استعمال دخانیات به ویژه در دانشگاه ها وجود دارد و با اقدامات ما هم در این زمینه سیگار کشیدن در ملاء عام کمترشده است اما از آنجایی که این قانون از ابتدا بسیار جدی گرفته نشده هنوز کم و بیش با آن مواجه هستیم و در تلاشیم آن را به حداقل برسانیم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار