بندرعباس؛

جذب ۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: در ۲سال گذشته ۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید در این منطقه جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛  مسعود هندیان در دیدار با سفیر کشور عمان افزود: در این مدت بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات از منطقه صادر شده است .

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۹ میلیارد دلاری در طرحهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی گفت: تولید ۱۰ میلیون تن فولاد ، یک و ۲ دهم میلیون تن الومینیوم ، تخلیه و بارگیری۷۰ میلیون تن  مواد نفتی و معدنی ، ۶ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر  از  مهمترین اهداف منطقه برای برنامه ریزی های انجام شده تا افق ۱۴۰۴ است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس افزود: اکنون  یک  میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ، ۵و نیم میلیارد دلار پروژه در دست اجرا، ۵ میلیارد دلار پروژه در دست مذاکره است.

هندیان گفت: اکنون ۱۳ هزار شغل در این منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشور عمان در زمینه صنایع معدنی و فلزی بخصوص صنعت فولاد افزود: همکاری منطقه ویژه خلیج فارس و کشور عمان در حوزه های صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری را فرصت مناسبی برای هر دو کشور است.

کشور عمان نیز دارای ۲ منطقه ویژه فعال دارد.

منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان قطب صنعتی و تجاری کشور در یکی از مهمترین مناطق استراتژیک جهان در کنار خلیج فارس و تنگه هرمز واقع شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.