مشهد؛

بهره برداری از سد سررود کلات با حضور وزیر نیرو

حضور وزیر نیرو سد خاکی سنگریزه ای سررود کلات امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزیر نیرو در مراسم بهره برداری این سد گفت: پروژه های سدسازی، در حیات اجتماعی و اقتصادی یک کشور نقش مهمی دارند اما این سدها بسته به شرایط منطقه و وضعیت بارندگی ساخته می شوند و نمی توانند به طور مستمر در یک کشور همواره ادامه داشته باشند.

حمید چیت چیان افزود: هم اکنون عملیات ساخت 143 سد در سطح کشور در حال اجراست اما اجرای 115 طرح در اولویت و با سرعت پیش می رود و بقیه با توجه به شرایط بارندگی کشور در مرحله بازنگری و تجدید نظر قرار دارند.
وی گفت: رئیس جمهوری در سفر خود به خراسان رضوی وعده بهره برداری از سه سد جدید را در این استان تا پایان سال 1394 داده بود که یکی از آنها سد سررود است که شاهد افتتاح آن هستیم.
وزیر نیرو افزود: میزان ورودی آب به سدهای کشور نسبت به پارسال بهبود یافته و امیدواریم تا پایان سال زراعی جاری شاهد بارشهای خوبی در سطح کشور باشیم.

گفتنی است سد خاکی سنگریزه ای 347 متری سررود با هسته رسی و هزینه 680 میلیارد ریال با هدف مهار، کنترل، ذخیره و تنظیم جریانهای دائم و فصلی رودخانه قره تیکان در فاصله 115 کیلومتری شمال شرقی مشهد و در محدوده شهرستان کلات نادری ساخته شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.