تبریز؛

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در شهرستان اهر

انجمن میراث فرهنگی در شهرستان اهر تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرماندار شهرستان اهر، در اولین جلسه این انجمن گفت: جلب حمایت مادی و معنوی مردم و مشارکت همه جانبه عموم مردم در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء، معرفی و آموزش میراث فرهنگی از اهداف تشکیل انجمن میراث فرهنگی است.

سید محمد عابدی، گفت: انجمن ميراث فرهنگی، نهادی است، ملی - فرهنگي وغيرانتفاعی، وابسته به سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری كه بر حسب ضرورت و تشخيص سازمان در مراكز استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها يا برای موزه ها وآثار تاريخی تشكيل می شود.

وی، با اشاره به ظرفیت های شهرستان اهر در زمینه های میراث فرهنگی و به خصوص گردشگری و صنایع دستی گفت: این ظرفیت ها بهترین فرصت در جهت توسعه  شهرستان اهر و به خصوص ایجاد اشتغال است که در این راستا از سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در شهرستان اهر حمایت می شود.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: حفظ میراث فرهنگی و تاریخی موجود در شهرستان اهر اختصاص به یک اداره و نهاد خاصی نیست بلکه لازم است تمام مردم و به خصوص دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی نیز در این زمینه پیشقدم شوند.

عابدی، خاطر نشان کرد: امیدواریم با این تشکیل انجمن میراث فرهنگی در شهرستان اهر شاهد تسریع در جهت حفظ و مرمت آثار تاریخی و همچنین توجه بیش از پیش به جذب گردشگر و معرفی شهرستان اهر برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.