اصفهان؛

بزرگراه شهیدخرازی اصفهان نورانی شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: نورپردازی بخشی از بزرگراه شهید خرازی اصفهان انجام شده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مهدی بقایی اظهارکرد: شهر به مثابه یک موجود زنده دارای زوایا و مناظر مختلفی است که در 24 ساعت شبانه روز محل زندگی، فعالیت، حرکت و پویایی سکنه آن می باشد.

وی افزود: همانطور که زندگی در طی روز دارای فرایند ویژه و خاصی می باشد، حیات شهردر شب نیز دارای هویت خاص و ممتازی است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود نور چنانچه بطور منطقی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر منظر شهری در شهر موجب بهره وری شهروندان چه از لحاظ زیبایی، ایجاد امنیت، رفع احساس تنش و استرس روحی و روانی و بطور کلی ایجاد اثرات ذهنی و روانی خاصی بر ذهن مخاطبان شود که به‌راحتی احساسات آنان را نظیر غم، شادی، آرامش، هیجان ، وحشت و... غلیان می بخشد.

بقایی خاطرنشان کرد: البته استفاده غیرکارشناسی از نور برای روشنایی و نورپردازی و همچنین مصرف بیش از اندازه انرژی و استفاده نابجا از منابع انرژی ساز در شب می تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی برای یک شهر و شهروندان آن ایجاد نماید.

وی اظهارکرد: امروزه به مدد دانش کارشناسان و متخصصان این فن و با استفاده از تکنولوژی مدرنی که به سمت و سوی خلاقیت و نوآوری قدم بر می دارد می توان شهر را حتی در شب به اثری هنری تبدیل نمود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: استفاده از رنگ‌های مختلف نوری ، بازی با زوایا می‌تواند تصویر متفاوتی از یک مکان در اوقات مختلف شبانه روز ایجاد نماید به همین منظور سازمان زیباسازی شهر اصفهان با پروژه نورپردازی شبانه درختان شهر، این گام مهم را در یکی از شاخص‌ترین مناطق شهر برداشته است.
بقایی اظهارکرد: رینگ سوم ترافیکی شهر که با نام رینگ سرداران شهید نامگذاری شده یکی از شاخصه های شهر اصفهان بوده که زیباسازی این رینگ از سال گذشته در دستور کار سازمان زیباسازی شهر اصفهان قرار گرفت.
وی ادامه داد: از آنجا که یکی از المان‌های این رینگ درختان سرو که نشانه و سمبل استقامت و ایستادگی نیز می باشد، بوده ، لذا مقرر شد نسبت به نورپردازی این درختان با تکنیک ویژه ای اقدام گردد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بر این اساس در اواخر سال 1392 درختان محدوده تقاطع اتوبان شهید آقابابایی و جی انجام و در آذرماه سال‌جاری درختان تقاطع شهید ردانی پور انجام شد.

وی بیان کرد: نورپردازی درختان بزرگراه شهید خرازی نیز انجام شده است.

بقایی با اشاره به اینکه این درختان بوسیله چراغهای LED در سه رنگ آبی، سبز و قرمز به نحو ارزنده ای نورپردازی شده است، گفت: این چراغ‌ها کم مصرف بوده و جهت جلوگیری از برق گرفتگی با ولتاژ پایین کار می کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.