رشت؛

مدیریت واحد شهری از اولویت های اصلی توسعه امور شهری وزارت کشور

مدیریت واحد شهری از اولویت های اصلی توسعه امور شهری وزارت کشوراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛معاون عمران و توسعه امور شهری و روستايی وزير كشور در نشستی که با حضوراستاندارگیلان ، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ومدیران کل استان در رشت برگزار شد با اشاره به توسعه شهرنشینی و تحول در مدیریت شهری و افزایش انتظارات شهروندان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به آنها و شهرهالایحه مدیریت شهری به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش وظایف تصدی است ودر فصول مختلفی مانند عمران، خدمات شهری، محیط زیست ، تدوین شد ه است.

خندان دل محول کردن کارها به بخش خصوصی را از اولویتهای دولت یازدهم دانست و گفت: توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار مهم است و با توجه به اینکه شهرداری نهادی مردمی است در صورت مشارکت مردمی به اوج موفقیت می رسد.

خندان دل افزود:55 هزار میلیارد تومان امسال برای بودجه شهراداریهای کشور در نظر گرفته شده است.استاندار گیلان هم دراین گردهمایی گفت: سرانه هر شهروند گیلانی در حوزه خدمات شهری نیازمند افزایش است .

محد علی نجفی سرانه هر شهروند گیلانی در حوزه خدمات شهری را 3 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : شهرداران نباید تنها نگاه کمک از استان و مرکز برای پرداخت جاری خود را داشته باشند و باید با نگاه اقتصادی پویا و طرح های سرمایه گذاری در جهت افزایش در آمد شهری تلاش کنند .

وی از تثبیت مدیریت در حوزه شهری استان هم خبر داد و با بیان اینکه عمر فرسودگی ماشین آلات در گیلان 18 تا 23 سال است خواستار حمایت ویژه مسئولان در این زمینه شد .

استاندار حل مشکلات پسماندها ودفع بهداشتی زباله ها وبر طرف کردن مشکلات منابع آبی استان را مهمترین اولویت شهرهای گیلان دانست وافزود: برای ساماندهی پسماند استان طرح تفکیک در استان اجرا شده است .

نجفی با بیان اینکه در جلساتی که با حضور وزیر نیرو و استانداران 9 استان بهره مند از این حوزه آب ریز برگزار شد مقرر شد تا سهم استان به 1 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب افزایش یابد افزود : در برنامه ششم توسعه تنها استانهای گیلان و مازندران برای کشت برنج در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عمده بارش استان در فصل غیر زراعی است ، بر ضرورت نگهداری بارندگی ها در جلگه تاکید کرد وافزود : در مهر ماه سال جاری 26 روز بارندگی داشتیم که عمدتاً بدون استفاده بود.

وی سنبل آبی را از جمله خطرات زیست محیطی در گیلان برشمرد و افزود : نمی توان انتظار داشت که سازمان محیط زیست به تنهایی بتواند بر این مشکل غلبه کند بلکه باید با کمک و حمایت همه دستگاهها در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم .

در این همایش جعفرزاده ریسس مجمع نمایندگان گیلان ، نیز در سخنانی به مهمترین مسائل ومشکلات شهری رشت اشاره کرد و خواستار توجه بیش از بیش مسئولان به این کلانشهر شد .

شعبان پور معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز گزارشی از رونداجرای طرحهای بزرگ در استان ارائه کرد.

حسینعلی خدایگانی رییس شورای اسلامی استان ،افشین عزیزی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان،اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ، هریک گزارشی از فعالیتهای حوزه کاری خود ارائه کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، شهری ، مجلس ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.