بازی‌های اینترنتی عامل نابودی قشر خاکستری مغز

بازی کردن بیش از حد بازی‌های اینترنتی سبب بروز حواس پرتی و نابود شدن قشر خاکستری مغز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی‌های اینترنتی و گروهی سبب بروز اختلالات مغزی می‌شود و فیزیولوژی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

با اسکن از مغز افرادی که به بازی‌های اینترنتی و گروهی مشغول هستند این نتیجه حاصل شده است که تفاوت‌ بین کاربران بازی‌های رایانه‌ای که به صورت مزمن فعالیت می‌کنند با دیگر افراد جامعه وجود دارد و کاربران غیر معتاد به بازی‌های اینترنتی سرعت پاسخگویی به سوالات دیگران در آنها کمتر شده و داده پردازی مغز اینگونه افراد ضعیف است و ممکن است در آینده حتی دچار حواس پرتی زود رس شوند. 

IGD یک بیماری روانی بوده که در آن نیاز به بازی گیم نت در افراد زیاد می‌شود و زندگی‌ فرد تحت تاثیر این بازی قرار می‌گیرد، به طوری که فرد مدرسه یا کارهای روزمره خود را رها کرده و به بازی‌های اینترنتی می‌پردازد و همچنین فرد ممکن است از خواب و استراحت و حتی غذا خوردن دست بکشد. 

اما تغییرات در روند انجام کارهای روزمره می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. براساس این مطالعه یکی از تفاوت‌های بالقوه مثبت در مغز ، برجستگی شبکه بوده که این برجستگی مغزی سبب تقویت بینایی و پردازش شنوایی می‌شود. 

شبکه برجستگی سبب شده تا ما بر روی اطلاعات دریافتی تمرکز بیشتری داشته باشیم و بازی‌های اینترنتی به دلیل مواجهه با امواج وای فا می‌تواند سبب بروز مشکل در اتصال تارهای عصبی بین کرتکس و گیجگاهی شود. 

گفتنی است اگر اندازه این شبکه بیش از حد بزرگ شود همانند بیماران مبتلا به سندروم، اسکیزوفرنی، اوتیسم، داون، کنترل کمتری بر حواس خود خواهند داشت و IGD یک بیماری نسبتا جدید است که در اثر تغییرات ماده خاکستری در قشر جلوی مغز پدید می‌آید. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار