یاسوج؛

رشد آمار حیات وحش منطقه حفاظت شده "خامین" در کهگیلویه و بویراحمد

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از سرشماری مرحله دوم حیات وحش منطقه حفاظت شده "خامین" مشاهدات رشد قابل قبولی را به ثبت رساندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد رضا خدارحمی افزود: عملیات سرشماری مجدد پستانداران حیات وحش (کل و بز) کوه خائیز شهرستان کهگیلویه با مشارکت ۵۵ نفر نیروی انسانی به اتمام رسید.

وی اظهارکرد: در این مرحله از سرشماری ۵۵ نفر از تشکل های مردم نهاد، شکارچیان نادم از شکار، اصحاب رسانه، همکاران بازنشسته، کارشناسان، محیط بانان این اداره کل را در قالب ۹ اکیپ همراهی می کردند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رضایت بخش بودن عملکرد محیط بانان خائیز خاطرنشان کرد: رشد قابل قبول این مرحله از سرشماری که با دقت و حساسیت بالایی انجام گرفت نشان دهنده حضور شبانه روزی محیط بانان این منطقه در حراست و حفاظت از این سرمایه های ملی و استانی ماست.

خدارحمی با اشاره به نخستین مرحله از سرشماری حیات وحش "خائیز" و "سرخ"  که در آبانماه ۹۴ انجام شد، تصریح کرد: این مرحله از سرشماری در ۲۴ آبان ماه انجام گرفت اما بنا به دستور و ابلاغیه جدید سازمان مرحله دوم این سرشماری از ۶ تا ۸ دی ماه انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در این مرحله از سرشماری بدلیل مدیریت صحیح و مساعد بودن وضعیت جوی و همچنین حضور به موقع اکیپ ها در موقعیت های مورد نظر نتیجه سرشماری بسیار مطلوب و رضایت بخش بود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.