سنندج؛

برگزاری سیزدهمین دوره مسابقه های علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای درسنندج

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقه های علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رشید قربانی گفت: این مسابقه ها در سه مرحله هنرستانی، استانی و کشوری برگزار و مرحله کشوری آن اردیبهشت ماه 95 به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله هنرستانی این مسابقه ها در دو بخش علمی و عملی در تمامی رشته ها در سه زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می شود افزود: رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک، ساخت و تولید، نقشه کشی ساختمان، تاسیسات، نقشه برداری، صنایع فلزی و مکانیک خودرو از جمله رشته های بخش صنعت است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: همچنین ماشین های کشاورزی، امور زراعی و باغی و صنایع غذایی از جمله رشته های بخش کشاورزی این دوره از مسابقه ها است.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات نیز رشته های حسابداری، بازرگانی، کامپیوتر، کودکیاری، مدیریت خانواده، تربیت بدنی، طراحی و دوخت، نقشه کشی، معماری، گرافیک، نقاشی، صنایع دستی و پویانمایی ( انیمشین) از جمله رشته های مورد نظر است. 

قربانی در ادامه با اشاره به اهداف این مسابقه ها، توسعه و تعالی رشته های مختلف شاخه فنی و حرفه ای، توانمند سازی و مشارکت هنرجویان در سطوح مختلف علمی و عملی، ترویج و ایجاد نگرش حرفه ای در سطح ملی و ایجاد فضای رقابت سازنده درمیان هنرآموزان و هنرجویان را از جمله این اهداف دانست.
وی همچنین رشد و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت هنرجویان و سنجش میزان کیفیت آموزش های تخصصی ارائه شده در سه سطح هنرستان، استان و کشور را از دیگر اهداف این دوره از مسابقات عنوان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.