اردبیل؛

فعالیت 46 شرکت حمل و نقل در استان اردبیل

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در حال حاضر 46 شرکت حمل و نقل در سطح استان اردبیل فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاردبیل؛ علی رحمتی در نشست با فعالان حوزه حمل و نقل مسافر در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 46 شرکت حمل و نقل در سطح استان فعال است که متشکل از 32 شرکت مسافربری و مابقی نیز مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بار است.

وی افزود: در این 32 شرکت حمل و نقل مسافر بیش از 434 دستگاه اتوبوس، 596 دستگاه سواری و 255 دستگاه مینی‌بوس کار جابجایی مسافران را در سطح استان اردبیل انجام می‌دهند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در 9 ماهه امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر با 202 هزار و 635 سرویس از مبدا استان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند، ادامه داد: این میزان جابجایی مسافر به نسبت سال گذشته 8.9 درصد افزایش داشته است.

رحمتی با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان بیان کرد: اتوبوس‌های استان اردبیل به طور میانگین 10.8 سال و میانگین عمر مینی‌بوس‌ها نیز 23.5 سال است که ما وضعیت نزدیکی را به کشور در هر دو حوزه شاهد هستیم.

وی عمر ناوگان سواری استان را نیز 9.8 سال اعلام کرد و گفت: میانگین عمر کشوری نیز 8.9 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در ادامه به ضرورت توسعه مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین راهی اشاره کرد و یادآور شد: هدف از احداث این مجتمع‌ها متمرکز کردن خدمات مورد نیاز کاربران جاده‌ای، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و کاهش میزان تصادفات و افزایش ضریب ایمنی در طول شبکه راه‌های کشور با ایجاد راه‌های دسترسی ورود و خروج ایمن است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.