قم؛

۲ فوتی و ۳۳ مبتلا به آنفلوانزا در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دو نفر از شهروندان قمی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان باختند و ۳۳ نفر مبتلا به این بیماری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا مظفری اظهار داشت گفت: از آبان ماه تاکنون بیش از ۱۳ هزار بزرگسال به بیمارستان کامکار مراجعه کردند که از این تعداد ۷۰۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا بستری شده‌اند.

به گفته وی، ۳۰ آزمایش آنفلوانزا در قم مثبت اعلام شد و دو نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند که یکی از آن‌ها تبعه خارجی بوده است. این دو نفر به بیماری زمینه‌ای مبتلا بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ۴۵ زن باردار که احساس می‌کردند به بیماری آنفلوآنزا مبتلا هستند به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که آزمایش دو نفر مثبت اعلام شد.

مظفری در مورد آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان حضرت معصومه(س) گفت: بیش از ۴۰ هزار کودک به بیمارستان حضرت معصومه(س) مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر بستری شده و آزمایش سه کودک مثبت اعلام شده است.

با شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا، بیمارستان کامکار برای مراجعه بزرگسالان و بیمارستان حضرت معصومه(س) برای مراجعه کودکان مشکوک به این بیماری در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.