همدان؛

تجمع اعتراض آمیز مردم همدان در محکومیت اقدام وقیحانه آل سعود

تجمع‌ اعتراض‌ آمیز مردم همدان نسبت به اعدام آیت‌ الله شیخ‌ النمر روحانی برجسته شیعه توسط آل‌سعود در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امروز مردم همدان با حضور در این تجمع حمایت خود را از این مجاهد انقلابی ابراز کردند و حضور مردم، بازاریان، روحانیون و شخصیت های برجسته استانی در این مراسم به چشم می خورد.

در این مراسم حاضران شعار لبیک یا خامنه ای، مرگ بر آل سعود کافر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، حزب الله می خروشد خون نمر می جوشد و اطاعت از خامنه ای اطاعت از امام است را سر دادند.

گفتنی است، آیت الله شیخ نمر باقرالنمر در هشتم ژوئیه 2012 به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت زخمي شد.

به دنبال بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیت های اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراض ها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید يا زخمي شدند.

محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.

دادگاهی در عربستان در 15 اکتبر ۲۰۱۴ با مطرح کردن اتهامات ادعایی "فتنه انگیزی در کشور" حکم اعدام آیت الله نمر را صادر و سرانجام این حکم اجرایی شد.

انتهای پیام/ز

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.