تبریز؛

بررسی راهکارهای تسریع در اجرای طرح احیاء دریاچه ارومیه

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور فعالان محیط زیست مشکلات احیای دریاچه ارومیه مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرعامل انجمن سبزاندیشان با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مشکلات دریاچه ارومیه جان 14 میلیون ایرانی را تهدید می کند گفت: طبق بررسی های انجام یافته طوفانهای نمک حاصل از املاح موجود در دریاچه ارومیه بسیار مضر است و پیامدهای آن هم اکنون قابل مشاهده است.

مهناز اسلامی از احداث استخرهای نمک درمانی در اطراف دریاچه ارومیه انتقاد کرد و افزود: برخی نهادها مجوز احداث این استخرها را داده اند که طبق آزمایشهای انجام یافته مواد مضری در این نمک ها موجود است که جان افراد را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: الگوهای کشت در اطراف دریاچه ارومیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و شاهد کاشت میوه های پر آب هستیم.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه 44 هزار حلقه چاه غیر مجاز در اطراف دریاچه ارومیه وجود دارد گفت: طبق برآوردهای انجام یافته باید 240 حلقه چاه فعالیت داشته باشند.

وی افزود: با وجود اینکه در سالهای گذشته 41 درصد آب دریاچه ارومیه از زرینه رود تامین می شد ولی هم اکنون حتی 1 درصد آب این رودخانه به دریاچه نمی ریزد.

وی در پایان از شورای اسلامی شهر تبریز موظف کردن نصب سیستم کنترل مصرف آب در ساختمانهای تازه احداث را خواستار شد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به دلیل مشکلات دریاچه ارومیه یک دقیقه سکوت کردند.

در ادامه این جلسه با توجه به این که تبریز را به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 اعلام کرده اند، جمعی از اعضای شورای شهر از شهرداری تبریز خواستند برای آمادگی به سال 2018 اقداماتی همچون آماده سازی سالن استقبال از مسافران در فرودگاه ،بهسازی ناوگان تاکسیرانی ،احداث پارکینگ طبقاتی و بهبود نمای ساختمان ها در ورودی شهر را انجام دهند.

در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز لوایح بخشش 570 میلیونی جریمه حاصل از دیر کرد بدهی تعاونی یکی از شرکتها به شهرداری تبریز و مناقصه زود هنگام فضای سبزهای مناطق، مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۴
ایول