اصفهان؛

هر سال 100 هزار نفر متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی هستند

رئیس پلیس راهوراستان اصفهان گفت : نزدیک به 160 آموزشگاه رانندگی درسطح استان وجوددارد و بالای 100 هزارنفرمتقاضی هرساله دراین آموزشگاههاثبت نام می کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سرهنگ غلامی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی شهروشهرداری اصفهان تعامل خوبی را با پلیس راهور استان داردگفت:

در 3 سال گذشته ایستگاه های پلیس راهور در شهرستان اصفهان به 15 ایستگاه و به تعداد مناطق 15 گانه شهرداری افزایش دادیم تا بتوانیم یک هماهنگی بین مناطق شهرداری انجام دهیم .

وی با بیان اینکه پلیس راهور دو ماموریت خدماتی و عملیاتی دارد تصریح کرد:ماموریت های خدماتی شامل صدور گواهینامه ،آزمایشات رانندگی،شماره گذاری و تعویض پلاک و ماموریت های عملیاتی شامل بررسی تصادفات ،نظم بخشی به امور ترافیکی ، برخورد با تخلفات رانندگی و پوشش ترافیکی در مراسم های مختلف ملی و مذهبی در سطح شهر است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پلیس راهور در مرکز استان نماینده شهر اصفهان فقط امورات ترافیکی را بر عهده داردولی در شهرستان ها راهور به غیر از آن امورات خدماتی را نیز برعهده دارد.

سرهنگ غلامی پیرامون صدور گواهینامه اظهار داشت:هر ساله بالای 400 هزار نفر فقط گواهینامه تعویضی و المثنی و جدید صادر می شود.

وی در ادامه گفت:نزدیک به 160 آموزشگاه رانندگی در سطح استان داریم که حدود 70 آموزشگاه در شهر اصفهان قرار دارد وبالای 100 هزار نفر متقاضی هر ساله در این آموزشگاه ها ثبت نام می کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود:سالانه بالای 15 هزار نفر معلول و از کار افتاده برای ثبت نام گواهینامه به پلیس راهور مراجعه می کنند که 3 نفر از مسئولین تعیین نوع گواهینامه این اشخاص را مشخص کرده تا برای آنها گواهینامه صادر شود .

غلامی در خصوص شماره گذاری خودروها اذعان داشت: تمام شهرستان های اصفهان دارای مرکز تعویض پلاک است.سالانه بالای 200 هزار تعویض پلاک در استان انجام می گیرد.

وی گفت:یک مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت هم ایجاد کرده ایم که در این مرکز نیز سالانه بالای 100 هزار تعویض پلاک موتور سیکلت داریم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطر نشان کرد:نزدیک به 13 مرکز اسقاط در استان اصفهان داریم که بالاترین میزان اسقاط در کشور در استان اصفهان انجام می گیرد.در سال 93 سی و چهارهزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط کردیم.

غلامی در خصوص امورات مربوط به اجراییات پلیس راهور گفت:سالانه 2 میلیون برگ جریمه که در حوزه های درون شهری و برون شهری توسط پرسنل صادر و به مرکز راهنمایی رانندگی انتقال داده می شود.

وی بیان داشت:خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارد توقیف می شوند که در سال بیش از 5 هزار خودرو توقیفی در این مورد داریم. به رانندگانی که مرتکب تخلف حادثه سازهستند نمره منفی داده که به ازای هر 30 نمره منفی 3 ماه گواهینامه توقیف می شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت:تمام خودروهایی که توسط واحدهای نیروی انتظامی توقیف می شوند ترخیص آنها با پلیس راهور است و هیچ واحدی مجاز به ترخیص خودرو نمی باشد که مجموعا هر روز بالای 600 نفر مراجعه کننده برای ترخیص خودرو و موتور سیکلت داریم.

سرهنگ غلامی با اشاره به اینکه روزانه 500 ماموریت بازدید ازتصادف در شهر اصفهان به پلیس راهور ابلاغ می شود بیان داشت:برای رسیدگی سریع به این تصادفات 4 نقطه از شهر انتخاب شده است در بحث استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در سال 94 کمربندایمنی به 90 درصد کلاه ایمنی به 74 درصد سرعت های مجاز به 95 کیلومتردر ساعت در بزرگراه ها کاهش داشته است. در 5 سال گذشته 156 نفر کاهش کشته درتصادفات استان اصفهان را داشتیم . 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.