نماینده ستاد اقامه نماز کشور؛

اجلاس سراسری نماز در قزوین به دور از تشریفات برگزار شود

معاون ستاد اقامه نماز کشور گفت: اجلاس بیست و چهارم نماز در قزوین باید ساده و بدور از تشریفات و هزینه های اضافی و با استفاده از امکانات موجود دستگاههای اجرایی برگزار شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ سید علی منیری در جلسه کمیته فرهنگی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوين گفت: از همه نمایندگان دستگاههای اجرایی انتظار داریم تولید فکر، ایده ها و برنامه های عملی خود را برای عملیاتی شدن در مراسم اجلاس نماز ارائه کنند تا بتوانیم برنامه ریزی لازم برای نحوه اجرا و تامین منابع مالی پیش بینی کنیم.

وی افزود: در بخش های مختلف هنرمندان توانمند شناسایی شده اند که با هماهنگی لازم باید موضوعات متنوع در خصوص نماز برای اجرا در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

منیری یادآورشد: باید تلاش شود تا ابتدا همه امکانات و ظرفیت های دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان مورد استفاده قرار گیرد و ضمن صرفه جویی در امور و هزینه ها در شرایطی که ناگزیر شدیم هزینه کنیم.

هواسی نماینده صدا وسیما هم گفت: اجرای برنامه خانواده، شبانه، نمایش، مسابقه پیامکی در رادیو و برنامه های خبری و تولیدی در سیمای مرکز قزوین پیش بینی شده که مراسم افتتاحیه و اختتامیه هم به صورت مستقیم از صدا وسیمای مرکز قزوین انجام خواهد شد.

حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین هم گفت: اعتبار دستگاههای فرهنگی در حوزه های خاصی تعریف شده و امکان جابجایی برای هزینه شدن در بخش دیگر نیست و اگر قرار باشد در بخشی از امور هزینه کنیم باید اعتبارات تخصیصی دستگاههای فرهنگی افزایش یابد تا بتوانیم کارها را با سرعت اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری ۳۰ گفتمان با موضوع نماز در همه شهرستانها، ۹ گفتمان دینی در نمایشگاه ویژه اجلاس نماز صبحها برای دانش آموزان وعصرها برای عموم مردم  پیش بینی کرده ایم.

در ادامه سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان اظهارداشت: تاکید حجت الاسلام قرائتی بر صرفه جویی کامل در هزینه ها و دوری از تشریفات است و باید تلاش کنیم دستگاههای اجرایی بیشتر از امکانات موجود استفاده کنند تا هزینه ها کم شود.

قریش موسوی تصریح کرد: ادارات اوقاف، صدا وسیما، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور کتابخانه ها برنامه های متنوعی را برای ایام برگزاری اجلاس پیش بینی کرده اند که نمایشگاه اجلاس هم می تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.

در این نشست علی انصاری معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: کمیته فرهنگی بسته فرهنگی خوبی را تدارک دیده که پیش اجلاس، همایش آموزشی مدیران و ائمه جماعات، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع نماز، جشن تکلیف چهار هزار نفر در مسجدالنبی، توزیع بسته های فرهنگی، از جمله آنهاست.

پرهیزگاری نماینده اداره ارشاد اسلامی استان هم گفت: ارائه آثار خوشنویسی، اجرای تئانر خیابانی با موضوع نماز، برپایی غرفه حجاب و عفاف، اکران فیم های مربوط به نماز در سینماهای استان از برنامه های پیش بینی شده در اجلاس است.

رازقی نماینده جهاد دانشگاهی استان هم اظهارداشت: طراحی محیطی و اجرای ۳۹ اثر گرافیکی توسط هنرمندان و نصب آنها در سطح شهر توسط این نهاد تدارک دیده شده است.

مژده اروجی مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هم بیان کرد:اجرای بازیهای کودکانه و طراحی پازل با موضوع نماز، عرضه و فروش کتاب، روخوانی کتاب، مسابقه  نقاشی، قصه گویی، مسابقه ادبی دست های کوچک دعا، همایش فرزندپروری، توسط کانون اجرا می شود.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.