یاسوج ؛

برگزاری نخستین دوره مربیگری ورزش زورخانه‌ای

سرپرست هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین دوره مربیگری ورزش پهلوانی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ابرهیم شاه‌قطبی با بیان این که ورزش پهلوانی یکی از دیرینه‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران بوده است، افزود: ورزش پهلوانی مرکب از ارزش‌های اخلاقی مانند افتادگی، گذشت، پاکی، انسانیت، ایثار و مردانگی است.

سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل این ورزش نبود حامی مالی است، افزود: به عنوان سرپرست هیئت این رشته نهایت تلاش خود را جهت توسعه و پیشرفت این ورزش کرده‌ام.

وی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرشدی، مربیگری و داوری، برگزاری مسابقات استانی، فعال کردن زورخانه‌ها در استان و شرکت در رقابت‌های کشوری را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام و انجام شده هیئت برای این ورزش عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار مالی تبلیغات جهت ترویج فرهنگ پهلوانی در کهگیلویه و بویراحمد مقدور نبوده و مردم آشنایی چندانی با این رشته ندارند.

این مسئول در ادامه از برگزاری نخستین دوره آموزش مربیگری درجه سه با حضور مدرس رسمی کشوری در یاسوج خبر داد و بیان کرد: این دوره با حضور 25 نفر از ورزشکاران این رشته از شهرستان‌های یاسوج، دهدشت، دنا و گچساران در روزهای دهم و یازدهم دی ماه در زورخانه مولای متقیان شهر یاسوج برگزار شد.

سرپرست هیئت زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان در برگزاری این دوره، اذعان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از گذراندن امتحان تئوری و عملی به عنوان مربی درجه سه به شهرهای خود برگشته و به ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته آموزش خواهند داد.

وی گفت: این دوره توسط غلامرضا آقاباقری، مدرس رسمی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور برگزار و ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره ‌با اصول اولیه وسایل میل، کباده، سنگ، چرخ و میل بازی این رشته ورزشی به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

شاه‌قطبی یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یکی از رشته‌های ورزشی اصیل ایرانی است که امروزه میان مردم و مسئولان کمرنگ شده و احیا و توسعه آن نیازمند حمایت و مساعدت مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مربیگری ، ورزش ، زورخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.