افزایش جمعیت فلسطینی‌ها نسبت به صهیونیست‌ها

بر اساس گزارش‌های جدید، تا سال 2020، شمار فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، از جمعیت صهیونیست‌ها فرا‌تر می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بررسی‌ها نشان می‌دهد تا پایان این دهه شمار فلسطینیان در فلسطین اشغالی و اراضی فلسطینی از هفت میلیون نفر فرا‌تر خواهد رفت. 

آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که شمار فلسطینیان تا پایان این دهه به هفت میلیون و ۱۳۰ هزار نفر خواهد رسید و از جمعیت شش میلیون و ۹۶۰ هزار نفری صهیونیست‌ها فرا‌تر خواهد رفت. 

بر اساس گزارشی که اداره آمار فلسطین به تازگی منتشر کرده است، شمار فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن حدود شش میلیون و ۲۲۰ هزار نفر است و پیش بینی می‌شود شمار فلسطینیان در سراسر جهان به حدود ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر برسد که پنج میلیون و ۴۶۰ هزار نفر آن‌ها ساکن کشورهای عربی هستند، دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در کرانه باختری، یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در نوار غزه، یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در فلسطین اشغالی و حدود ۶۸۵ هزار نفر در کشورهای غیر عربی بسر می‌برند. 

در این گزارش آمده است با نرخ زاد و ولد چهار و یک دهم درصدی در میان زنان فلسطینی در اراضی فلسطینی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و نرخ زاد و ولد سه و دو دهم درصدی صهیونیست‌ها در سال ۲۰۱۴، پیش بینی می‌شود جمعیت فلسطینیان تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۰ هزار نفر بیشتر از جمعیت صهیونیست‌ها باشد. 

به موجب این گزارش، جمعیت فلسطینیان در فلسطین اشغالی، جوان است و بیش از یک سوم آن‌ها کمتر از پانزده سال دارند و جمعیت بالای ۶۵ سال آن‌ها از پنج درصد فرا‌تر نمی‌رود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار