قزوین؛

نامه استاندار قزوین به معاون اول ریس جمهور

استاندار قزوین در نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور خواستار حمایت و دستور وی برای بررسی و تخصیص ردیف بودجه مستقل برای توسعه و آبادانی منطقه گردشگری باراجین قزوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛در بخشی از نامه فریدون همتی استاندارقزوین آمده است: منطقه گردشگری باراجین به عنوان یک اکو پارک مهم در مجاورت پایتخت ، با یک هزار و 500  متر مربع مساحت در شمال محور اتوبان تهران – کرج – قزوین – رشت – زنجان با عبور بیش از 20 میلیون خودرو در سال بعنوان یکی از مراکز مهم ارائه خدمت به استانهای تهران ، کرج ، قزوین است.

وی در ادامه آورده است: شهرداری قزوین از سال 1379 با مطالعه و تهیه طرح توسط برجسته ترین مشاوران  کشور و تملک و سرمایه گذاری ، احداث و توسعه این منطقه را آغاز نمود و ارزش املاک این منطقه در حال حاضر بالغ بر دو هزار میلیارد ریال و هزینه های پروژه های اجرا شده آن بالغ بر 7 هزار و 500 میلیارد ریال است.

بگفته ی همتی ،  باراجین دارای مصوبه منطقه نمونه است و در سال 1393 کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد شهرداری قزوین ردیفی مستقل در بودجه 1394 کل کشور را تصویب و به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است.

در ادامه این نامه آمده است:از سال 1390 تا کنون بالغ بر 534 میلیارد ریال پروژه های توسعه ای توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در این پارک احداث گردیده و شهرداری قزوین در نظر دارد با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود از جمله انتشار و فروش اوراق مشارکت وجذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و دریافت بودجه از دولت ، سرعت توسعه و تکمیل منطقه باراجین را افزایش دهد .

نماینده عالی دولت در استان آورده است: شهرداری قزوین درخواست می نماید که با کمک دولت تدبیر و امید و تخصیص ردیف و اعتبار برای این منطقه در بودجه1395 کشور، توسعه و آبادانی باراجین با سرعت بیشتری اجرایی گردد .

استانداردر پایان از آقای جهانگیری تقاضا کرده است : در کمیسیونهای مربوطه با  لحاظ نمودن جایگاه فرا منطقه ای این پارک با نظر مثبت بررسی و در لایحه بودجه 1395 کشور ردیفی مستقل برای منطقه باراجین لحاظ شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.