مهاجرت کشت زعفران قیمت‌ها را دچار نوسان کرد

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به محدودیت منابع آبی و در آمد زا بودن این محصول در تمامی نقاط کشور استقبال زیادی از تولید زعفران شده است.

مهاجرت کشت زعفران قیمت‌ها را دچار نوسان کردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی طهماسبی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم سی امین دوره انتخاب نمونه بخش کشاورزی در خصوص کاهش صادرات زعفران اظهار داشت: سالانه حدود 280 الی 300 تن زعفران در کشور تولید می‌شود و حال با توجه به محدودیت منابع آبی نیاز حداقلی این محصول به آب، و درآمدزا بودنان در تمامی مناطق کشور استقبال زیادی از تولید این محصول این محصول شده به طوری که کشت آن به همه جای ایران مهاجرت کرده است.

وی افزود: بازار تابع عرضه وتقاضا است و از طرفی لازم به ذکر است که تنظیم بازار دستوری نیست که بتوانیم قیمت‌ها را کاهش و افزایش دهیم زیرا با تولید انبوه محصول قیمت‌ها دچار نوسان می‌شود اما در شرایط کنونی علی رغم افزایش تولید ممکن است به دلیل نگه‌داشتن محصول از سوی برخی واسطه‌ها قیمت‌ها افزایش یابد.

طهماسبی بیان کرد: در حال حاضر تولید کنندگان به سبب تنظیم بازار ممکن است محصولات خود را نگه داری کند و آرام آرام وارد بازار کند اما نباید فراموش کنند که کشش و تقاضای بازار جهانی حدی دارد و این طور نیست که با هر قیمتی بتوانند محصول خود را عرضه کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، کشاورزی ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار