ساری؛

ناشناخته های طبیعی شهرستان های سوادکوه

بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی ، 12 منطقه نمونه گردشگر و بیش از یکصد منطقه گردشگری در سوادکوه و سوادکوه شمالی وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه بدلیل ناشناخته بودن آبشارهای این دو شهرستان هنوز سرمایه گذاری برای این منظور اعلام آمادگی نکرده است ، گفت : معرفی جاذبه ها و فرصت های این آبشارها در دستور کار این اداره قرار دارد

رضا دانش زاده افزود: هم اکنون معرفی دو آبشار انجیلی کا و اسکلیم رود در منطقه لفور سوادکوه شمالی به سرمایه گذاران از طریق مراکز و دفاتر خدمات مسافرتی در حال انجام است.

به گفته وی این آبشارهای ناشناخته اکنون به صورت بکر و بدون امکانات و زیر ساخت های رفاهی در فضای جنگلی زیبای میزبان علاقمندان به طبیعت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه شمالی به وجود حدود 90 آبشار در این دو شهرستان اشاره کرد و افزود : تعدد آبشار ، این شهرستان ها را در مازندران بی نظیر کرده است که می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری وجذب گردشگر بیشتر باشد .

رضا دانش زاده با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی روزانه 80 دستگاه اتوبوس تورهای مسافرتی به شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی می آیند گفت: با فراهم کردن زیر ساخت های رفاهی و معرفی آبشارها می توان شاهد حضوربیشتر گردشگران و مسافران به این مناطق بهمراه امکانات مناسب باشیم.

وی گفت : برای فراهم کردن زیر ساخت های رفاهی در حوالی آبشارها نیاز به بررسی منابع طبیعی و تصویب سازمان جنگل ها و صدور برای فعالیت به سرمایه گذاران است.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.