در به‌روز رسانی گوشی همراه، از چاله به چاه نیافتید

کاربران زیادی از مشکلاتی که در حین بروز گوشی خود به وجود می آید، شکایت دارند. اگر نمیخواهید با این مشکلات رو به رو شوید، در این گزارش با ما همراه باشید.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران زیادی همه روزه به روز رسانی های مختلفی برای سیستم عامل گوشی های همراه خود از شرکت تولید کننده دریافت می کنند، این به روز رسانی ها معمولا برای رفع نواقص امنیتی، بهبود کار کرد سیستم عامل و دیگر امکانات گوشی است که به توسط اینترنت در اختیار کاربران و مشترکان خود قرار می دهند.

برای دریافت به روز زسانی های گوشی خود، کافیست وارد تنظیماات گوشی شوید و به منوی "درباره" مراجعه کرده و گزینه" دریافت بروز رسانی" را انتخاب کنید. پس از انجام اینکار، و در صورتی که به روز رسانی برای گوشی شما ارائه شده باشد، به صورت خودکار دریافت و نصب می شوند. اما گاهی اوقات بعد از دریافت و در هنگام نصب بروز رسانی ها، گوشی دچار مشکل می شود و در بدترین حالت گوشی Brick می کند.

این اصطلاح زمانی استفاده می شود که گوشی خاموش شود و دیگر روشن نشود یا بعد از روشن شدن و نمایش لوگوی شرکت تولید کننده، مجددا خاموش شده و به اصطلاح در یک چرخه به نام Boot-Loop گیر می کند. برای جلو گیری از این اتفاق در حین نصب بروز رسانی، چند راهکار بسیار ساده وجود دارد که اگر آن ها را انجام دهید، گوشی شما Brick نمی کند و یا در صورت Brick کردن، پس از تعمیر بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

قبل از بروز رسانی گوشی همراه

قبل از شروع از تمام اطلاعات خود پشتیبان یا Back-up بگیرید. این نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود. به صورت کلی، بهتر است بگوییم که در بازه های زمانی مشخص اطلاعات خود که بر روی گوشی همراه خود نگهداری میکنید، Back-up بگیرید. هرچه Back-up بیشتری بگیرید، در زمان از دست دادن اطلاعات و بازیابی آن ها مطالب بیشتری بازگردانده می شود. از یک سرویس ابری امن استفاده کنید تا در هر زمان که اراده می کنید، به اطلاعات Back-up گرفته شده خود دسترسی داشته باشید. همچنین از فایل ها و اطلاعات خود بر روی رایانه خود نیز Back-up داشته باشید. گوشی خود را با استفاده از سیم USB به کامپیوتر خود وصل کنید و بر روی آن نیز پشتیبان بگیرید. فرموش نکنید که اطلاعات خود را که به صورت offline (بر روی رایانه شخصی) ذخیره می کنید و پشتیبان میگیرید، حتما رمز گذاری کنید تا در صورتی که دیگران به آن ها دسترسی پیدا کردند نتوانند به جزییات آن پی ببرند.

قدم بعدی و آخر قبل از انجام بروز رسانی، شارژ کردن باتری گوشی است. بار ها اتفاق افتاده است که بروز رسانی گوشی که شارژ باتری آن کامل نیست، باعث بروز مشکلات جدی و گاهی Brick کردن گوشی شده است. پس قبل از اقدام به نصب بروز رسانی دانلود شده در گوشی خود، مطمئن شوید که گوشی شما حد اقل 70 تا 80 درصد شارژ باتری دارد. در زمان بروز رسانی گوشی های همراه، میزان قابل توجهی از باتری گوشی استفاده می شود و در صورت کم بودن میزان باتری، در حین بروز رسانی مشکلاتی برای گوشی به وجود خواهد آمد.

قبل از بروز رسانی گوشی همراه

پس از بروز رسانی گوشی بهتر است حافظه Chache گوشی را پاک کنید و آن را Reset Factory کنید. ممکن است بگویید که این کار چه اهمیتی دارد و احتمالا هم این پرسش صحیح است. اما زمانی که Frimware گوشی خود را بروز می کنید، بهتر است Cache گوشی خالی شود. این یکی از بهترین راه های برای برطرف کردن خالی شدن سریع باتری گوشی است، در ضمن این کار باعث بهبود کیفیت و سرعت گوشی همراه نیز می شود. اما ممکن است بعضی مشکلات به قوت خود باقی بمانند.

با توجه به اینکه شما در مرحله اول از تمام اطلاعات خود Back-up تهیه کرده اید، بدون هیچ ترسی گوشی خود را Reset Factory کنید . این کار تقریبا تمام مشکلات گوشی را بر طرف می کند. برای اینکار، گوشی خود را Restart کنید و با نگه داشتن دکمه Volume Down وارد Boot-Loader گوشی شوید و گزینه Recovery را انتخاب کنید و وارد آن شوید ابتدا Wipe chace Partition را انتخاب کنید و بعد از آن Reset Factory کنید.بعد از اینکه گوشی شما مجدد راه اندازی شد و وارد سیستم عامل اندروید شد، می توانید تمام اطلاعات Back-up گرفته شده را بارگذاری یا Restore کنید. با اینکار تمام اطلاعات خود را مجددا به گوشی خود باز می گردانید. البته روش انجام Reset Factory در گوشی های مختلف فرق می کند که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید روش مخصوص گوشی خود را بیابید.

احتمالا شما هم با مشکلاتی در حین به روز رسانی گوشی خود مواجه شدی اید، لطفا به ما و خوانندگان این گزارش در قسمت نظرات بفرمایید که چطور با این مشکلات مقابله کرده می کنید.

گزارش از مجتبی غنی دل

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار