یزد؛

شهر يزد مينياتوري از بافت تاريخي و گردشگري ايران

پيوند ميان گردشگري و ميراث‌فرهنگي به طور کامل در شهر يزد قابل مشاهده است .

شهر يزد مينياتوري از بافت تاريخي و گردشگري ايران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدمهدي شرافت مديرکل ميراث فرهنگي استان شهر يزد را مينياتوري از بافت تاريخي و گردشگري ايران توصيف کرد و گفت: فضاي تاريخي استان يزد در حد خود بي نظير و پيوند دو حوزه بزرگ ميراث فرهنگي و گردشگري به ويژه در هتل ها و اقامتگاه هاي سنتي استان چشمگير است .

شرافت افزود:با ثبت بافت ارزشمند در فهرست جهاني يونسکویزد

اين مقام مسئول ارائه کاربري مناسب ، پس از حفظ و مرمت بناها را از مباحث قابل تأمل عنوان کردو

واگذاري امور و تقسيم فعاليت‌ها و بهينه کردن در حوزه ميراث فرهنگي و مشارکت مردمی در بخش خصوصي  براي نجات ميراث فرهنگي کشورو مي تواند برطرف کننده مسايل و مشکلات وبه  عنوان الگو و نمونه اي شايسته‌ در سطح جهاني مطرح شود.

شرافت افزود: ميراث فرهنگي استان يزد از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار است که با ويژگي‌هاي اقليمي خاص و مردمان سخت کوش و تلاش‌گر در تعامل با طبيعت توانسته اند آثاري کم نظير و درخور توجه را خلق نموده و آنها را به عنوان ميراثي گرانبها براي نسل حاضر به يادگار بگذارند..

مديرکل ميراث فرهنگي يزد از انجام عمليات مرمت 167 اثر تاريخي در شهر یزد از سال 92 تاکنون که با مشارکت مردم، مالکان و دولت صورت گرفته خبر داد .

وی آموزش و تجهيز کارگاه‌هاي هنرآموزان و صنعتگران صنايع دستي براي جلوگيري از منسوخ شدن رشته ‌هاي صنايع دستي و احياي رشته‌ هاي بومي از جمله دارايي بافي و کاربافي را از اقدامات انجام شده در حوزه صنايع دستي استان عنوان کرد. 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.