کرمانشاه؛

30 درصد خسارت به تولیدات محصولات کشاورزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صورت عدم مبارزه با علف‌های هرز حدود 30 درصد به تولیدات محصولات کشاورزی خسارت کمی و کیفی وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد شریفی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 280 کشاورز مناطق گرمسیری  استان شیوه‌های مبارزه با علف‌های هرز را آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌های گرمسیری قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب و بخش گواور از 20 آذرماه سالجاری آغاز شده و اواسط دی ماه در این مناطق به پایان می‌رسد.

کارگاه‌های آموزشی مبارزه با علف‌های هرز برای کشاورزان  پیشرو، مددکاران ترویجی و تراکتورداران حرفه‌ای در مناطق گرمسیری استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

شریفی با اشاره به اقدامات بعد از مبارزه با علف‌های هرز، به کشاورزان توصیه کرد: حداقل یک هفته بعد از انجام مبارزه، باید بازدیدی مجدد از مزارع جهت تاثیر سم و علف‌های ‌هرز کنترل نشده انجام گیرد تا در صورتی که احتمال وجود علف‌های هرز مقاوم شده یا سم پاشی نشده در مزرعه وجود دارد بتوان با مبارزه فیزیکی یا مکانیکی آن را از بین برده و از بروز و توسعه مقاومت در علف هرزها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.