دبیر جشنواره تئاتر هفته دانشگاهی تئاتر باران:

دانشکده‌ هنر و معماری هیچگونه همکاری با ما نکرد

دانشکده هنر و معماری فعالیت و همکاری خوبی با ما نداشته و حتی اجازه ندادند پوستر و فراخوان را در دانشگاهشان نصب کنیم.

میلاد نیک‌آبادی دبیر جشنواره تئاتر هفته دانشگاهی تئاتر باران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این جشنواره گفت: طراح این جشنواره توسط مسئول تماشاخانه باران صورت گرفته و به قول خودشان از طرح تا تأییدیه آن فقط 12 ساعت طول کشیده است. در این بخش ، هر فراخوان به یک دانشگاه اختصاص می‌یابد که این بار به دانشکده هنر و معماری تعلق گرفته است.
 
وی افزود: تئاتر دانشگاهی متعلق به هنرجویان کم‌تجربه در این عرصه است که دانشجوی آن هستند اما با این تفاسیر این اتفاق یک حرکت جدی است چون در آینده آن‌ها صاحب فکر و اندیشه‌ می‌شوند و بر روی این حساب است که تمرکز زیادی به این بخش داریم.
 
نیک‌آبادی در رابطه با جوایز گروه برگزیده بیان کرد: یک اجرای عمومی 30 روزه برای گروه برگزیده است تا آنها انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت پیدا کنند زیرا اجرای عمومی در حضور مخاطبان باعث می‌شود خطاهای خودشان را متوجه شوند. هم‌چنین اثر برگزیده به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شود تا پنج بهمن روی صحنه اجرا رود.
 
وی در راستای تعداد شرکت‌کنندگان و آثار راه یافته به جشنواره گفت: حدود 30 اثر ثبت‌نامی داشته‌ایم که 22 اثر بازبینی شده‌اند و ما بین آنها 7 اثر در بخش صحنه‌ای انتخاب شده‌اند و فراخوان بعدی همزمان با اختتامیه اعلام خواهد شد.
 
نیک‌آبادی در خصوص معیار آثار انتخابی جشنواره تصریح کرد: خلاقیت، نوآوری و جسارت همراه با اندیشه جزء معیارهای اصلی ما است و همه ما می‌دانیم که دکور یا هر چیز دیگری با تئاترهای حرفه‌ای فرق دارد زیرا که تئاتر دانشجویی برای دانشجویان با شرایط آنها است و ما تا جایی که جای داشته باشد امکانات را با توجه به نیازشان در اختیارشان می گذاریم.
 
وی با اشاره به اینکه با عجله تاریخ‌ها اعلام شدند مطرح کرد: مسلماً هر ایده و طرحی برای دوره‌های اول دچار ضعف‌هایی است و این جشنواره هم مستثنی از آن نبوده در اعلام فراخوان‌ها تعجیل شده که از طرفی هم دانشکده هنر و معماری فعالیت و همکاری خوبی با ما نداشته و حتی اجازه ندادند پوستر و فراخوان را در دانشگاهشان نصب کنیم که این امر باعث می‌شود تا در دوره‌های بعدی از طریق کانون‌های تئاتر در دانشگاه‌ها رایزنی کنیم.
 
دبیر جشنواره تئاتر هفته دانشگاهی باران در رابطه با اجرای این چند روزه عنوان کرد: استقبال و فضای دانشجویی خوبی بوده و خوشبختانه شرکت‌کنندگان راضی بوده‌اند و تمام تلاشان را کرده‌اند.
 
گفتنی است نخستین جشنواره هفته تئاتر دانشگاهی باران از 12 الی 18 دی ماه، در تماشاخانه باران برگزار می‌شود.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار