مشهد؛

دستگیری 8 شکارچی متخلف در خراسان رضوی

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 8 شکارچی در شهرستان های خواف، مه ولات و تربت جام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ صالحی گفت: در پی گزارشات متعدد مردمی مبنی بر گشت زنی تعدادی موتورسیکلت در دشت زوزن مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف در محل حاضر و برای دستگیری متخلفان وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه در جهت 2 متخلف صید و شکار دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از متخلفان لاشه ی دو قطعه چکاوک کشف و ضبط شد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: دستگیری 5 متخلف شکار و صید در قالب سه گروه از اقدامات ماموران یگان واحد شهرستان مه ولات بوده که منجر به کشف و ضبط سه قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز، تعداد 62 فشنگ ساچمه زنی ونیز 2 قطعه باقرقره و 4 قطعه کبوتر چاهی شده است.

صالحی افزود: منطقه شکار ممنوع نوبهار با 170 هزار هکتار بزرگترین منطقه شکار ممنوع در استان می باشد که محل مناسبی برای تخم گذاری و زاد ولد هوبره و نیز زاد و ولد آهو و گونه های در حال انقراض است.

وی همچنین گفت: بر حسب گزارش واصله مبني بر زنده گيري يک بهله بالابان از گونه های در معرض خطر انقراض در عرصه های طبيعی شهرستان تربت جام مامورين يگان حفاظت بلافاصله در محل حاضر و متخلف را دستگیر کردند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی افزود: خودرو متخلف که از افراد سابقه دار در زمینه شکار و بود و قصد انتقال و فروش بالابان به قاچاقچيان پرنده های شكاری را داشت در ايست و بازرسی متوقف و به دام افتاد.

صالحی خاطر نشان کرد: متخلفان شکار پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.