برگزاری اردوهای آموزشی مختلط با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها

اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه ها پیشنهاد کردند تا اردوهای آموزشی که بنا به ضرورت باید به صورت مختلط برگزار شود نیز با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۲۸۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و با توجه به برخی مباحث مطرح شده پیرامون موضوع اردوهای مختط در رسانه‌ها اعضا خواستار دقت بیشتر به منظور جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها شدند.

اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی همچنین بر تسریع در ارائه گزارش از جانب هیات مأمور شده از جانب این شورا، پیرامون این موضوع تاکید کردند.

حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مورد گفت: این موضوع مسلم است که سیاست کلان مسئولان وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه‌ آزاد بر رعایت ضوابط شرعی در محیط دانشگاه است، اما تخلفاتی نیز در این زمینه اتفاق افتاده که متأسفانه برخی از این تخلفات توسط مسئولان دانشگاه‌ها انجام شده است.

وی افزود: البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرموده‌اند فضای غالب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فضای تدین و معنویت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: متأسفانه در این موضوع برخی از رسانه‌ها نیز شیطنت کردند و قصد داشتند تا با این موضوع برخورد سیاسی کنند.

محمدیان گفت: همه ما وظیفه داریم تا فضای دینداری را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم نیز در این زمینه از تقویت اردوهای جهادی، راهیان نور و زیارتی به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان خبر داد.

در ادامه جلسه، موضوع «اقدامات دارای اولویت نظام‌های چهارگانه سند دانشگاه اسلامی» در دستور کار قرار گرفت و دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها روند اقدامات انجام شده در نهادهای مجری این اقدامات را تشریح و دسته‌بندی کرد.

پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که استفاده از ظرفیت اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور در پیگیری اجرای سند دانشگاه اسلامی، مستندسازی اقدامات دستگاه‌ها در زمینه اجرای سند دانشگاه اسلامی به منظور تبادل تجربیات، در نظر گرفتن محیط پیرامونی به منظور اثربخشی بیشتر از اقدامات، تبیین و تشریح دقیق اصطلاحات مندرج در سند به منظور جلوگیری از برخی سوء تفاهم‌ها، خودداری از شتابزدگی در ارائه گزارش اقدامات انجام شده، توجه به اقدامات پژوهشی انجام شده در کشور و ترغیب و تشویق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای اقدامات سند دانشگاه اسلامی مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بودند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار