ساری؛

میراث فرهنگی کشور زیر چتر انجمن های مردمی

30 هزار نفر در انجمن های مردمی برای حفظ میراث فرهنگی کشور مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری امروزدر نشست معاونان میراث فرهنگی استان های کشور در ساری به فعال بودن انجمن های حفظ میراث فرهنگی در 27 استان اشاره کرد و گفت: 30 هزار نفر با ثبت نام دراین انجمن ها درزمینه حفظ میراث فرهنگی فعالیت می کنند .

محمد حسن طالبیان افزود: انجمن های مردمی حفظ میراث فرهنگی در صیانت و نگهداری آثار و بناهای تاریخی جامعه ما نقش آفرین هستند و نباید از این ظرفیت مغفول ماند .

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای جذب نیرو یگان حفاظت از آثار تاریخی گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل مردمی برای این منظور استفاده لازم را ببریم .

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهمترین راه برای جلب حمایت و مشارکت های مردمی برای حفظ و حراست ازآثار باستانی را معرفی این آثار و ارزشهای معنوی و فرهنگی آنها دانست و افزود : هنوز بسیاری از آثار تاریخی وباستانی و ارزش آنها در انتقال فرهنگ و تمدن کشور به نسل های آینده برای جامعه به روشنی بیان نشده است .

طالبیان گفت : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بدنبال جلب مشارکت های مردمی دراین زمینه است و می توان به عنوان جزیی از برنامه های مهم این سازمان از آن نام برد .

نشست معاونان میراث فرهنگی ادارات کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور صبح امروز در هتل بادله ساری گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه دارد .

تبادل تجربیات ، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات حوزه میراثی استان های کشور از موضوعات قابل بحث و بررسی در این نشست اعلام شده است .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.