کرمان؛

بومی گزینی دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بخش عمده قضات در استان کرمان غیر بومی هستند که متقاضی حضور در استان های خود هستند و برای حل این مشکل طرح بومی گزینی قضات در استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ،یدالله موحد افزود: تاکنون 114 نفر از مرحله علمی عبور کرده اند و با گذر این افراد از مرحله گزینش می توانیم سه دوره را در استان کرمان با قضات بومی اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان مانند سایر استان ها با روند افزایش موجودی در سنوات گذشته روبرو بود که این امر از معضلات دستگاه قضایی بوده است.

وی گفت: دادگستری استان برای کاهش و کنترل روند صعودی افزایش موجودی ها، در سال 93 و 94 برنامه ریزی کرده و تاکنون شاهد نتایج مثبتی در این زمینه بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: مجموع 134 هزار پرونده موجودی دادگستری استان در اول مهرماه به 103 هزار پرونده کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش 18 درصدی پرونده ها در دادگستری استان کرمان موفقیت بزرگی برای دادگستری استان کرمان به شمار می رود.

موحد افزود: دادگستری استان کرمان در زمینه انفورماتیک رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و در سایر حوزه ها نیز در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

وی بیان کرد: چهار واحد قضایی امسال در مناطقی از جمله جازموریان، فاریاب، ساردوئیه و راین فعال شده اند و در حال ارائه خدمات قضایی هستند.

وی به اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: با همدلی و همزبانی شکل گرفته در استان کرمان بین نهادهای دست اندرکار، هزاران هکتار از اراضی دولتی به بیت المال برگشت داده و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز جلوگیری شد که در کشور بی نظیر است.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: امروز می توانیم ادعا کنیم تعرض به اراضی دولتی و حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف شده و ساماندهی حاشیه نشینی در دست انجام است.

وی بیان کرد: در حوزه مقابله با مفاسد اقتصادی نیز شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کرمان شکل گرفته و آثار و پیامدهای مثبت این کار خود را به خوبی نشان داده که نشان می دهد تدابیر پیشگیرانه از تدابیر برخوردی موثرتر است.

وی به تصویب دادگستری شهربابک اشاره کرد و گفت: پنج پروژه قضایی در استان کرمان مصوب شده که با تامین اعتبار و طی مراحل قانونی، اجرایی خواهند شد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بومی ، گزینی ، دادگستری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.