ارائه 200 بسته خدمتی در طرح پزشک خانواده

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارائه 200 بسته خدمتی در طرح پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در حاشیه اولین همایش سراسری پزشک خانواده ضمن بیان ضرورت بررسی عوامل مؤثر در ارتقای و جایگاه پزشکی در کشور گفت: طرح پزشک خانواده چندین سال است که در حال اجرا می‌باشد. این همایش با حضور 2 هزار نفر از پزشکان در طی چهار روز برگزار می‌شود و نتایج آن توسط دانشگاه‌های کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. نقش بخش‌های غیردولتی در طرح پزشک خانواده می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: 200 بسته خدمتی ارائه شده است تا تعریف مشخصی از پزشک خانواده و وظایف آن ارائه گردد. که همه باید در اجرای این بسته خدمتی سهیم باشند. تا بتوانیم این طرح آرمانی و ایده‌آل را به نتیجه برسانیم. هدف ما ارائه خدمات بهتر با صرف هزینه و منابع کمتر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: طرح پزشک خانواده زمان‌بر است و نمی‌توان آن طور که برخی انتظار دارند یک شبه آن را به نتیجه برسانیم. بلکه نیاز به فرهنگ‌سازی و بهبود زیرساخت‌ها می‌باشد. می‌توان گفت 8 تا 10 سال برای به نتیجه رساندن این طرح زمان نیاز است البته در دو سال اخیر روند مطلوبی را شاهد بوده‌ایم اما نیاز به همکاری همه بخش‌ها داریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار