قزوین؛

اجرای طرح صدور کارت‌‌های هوشمند معلولان

بیش از 18 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قزوین است و ارائه کارت‌های هوشمند برای 600 مددجو در حال تحویل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: تا پایان امسال بیش از 1400 کارت هوشمند آماده تحویل به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌شود.

علی وارثی افزود : هر کارت هوشمند مبلغی معادل صدهزار ریال هزینه دارد که پرداخت این هزینه برعهده‌ سازمان بهزیستی است به نحوی که ارائه این کارت‌های هوشمند 1800 میلیون ریال برای سازمان بهزیستی استان قزوین هزینه‌ دارد.

وارثی با اشاره به اولویت ارائه کارت به مددجویان تحت پوشش بیان کرد: اولویت ارائه کارت با مددجویانی‌ است که تحت پوشش سازمان بوده و از خدمات بهزیستی از جمله مستمری‌ استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های کار‌ت‌های هوشمند تصریح کرد: دو زبانه بودن کارت‌های هوشمند (زبان فارسی و زبان انگلیسی) و قابلیت استفاده‌های بین‌المللی از جمله مزایای است کارت‌هاست.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان ادامه داد: معلولان  با در اختیار داشتن این کارت می‌توانند از دستگاه‌های از قبیل خود‌پرداز و غیره استفاده کنند.

به گفته وارثی استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در دستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات به معلولان از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این کارت است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به هدف کلی ارائه کارت هوشمند به معلولان خاطرنشان کرد: برای حفظ کرامت مددجویان، عنوان معلولیت در کارت‌های هوشمند ذکر نشده و شدت معلولیت‌ها با کد‌های قابل تشخیص برای پزشکان درج شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: طرح ، صدور ، کارت ، هوشمند ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.