نارضایتی اروپا از اقدامات ترکیه برای حل بحران پناهجویان

اتحادیه اروپا اعلام کرد از نتایج اقدامات ترکیه برای جلوگیری از عزیمت پناهجویان به اروپا ناراضی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس‌تی‌وی، "فرانس تیمرمانس،" نائب رئیس کمیسیون اجرایی اروپا، روز پنج شنبه در نشستی خبری گفت آمارها نشان می‌دهد ورود پناهجویان به یونان در هفته‌های اخیر تغییر اندکی داشته است.
تیمرمانس افزود: «در چند هفته گذشته شمار (پناهجویان عازم اروپا) نسبتا زیاد بوده است، پس همچنان اقدامات زیادی باید در آنجا (ترکیه) صورت گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد در سفر روز دوشنبه خود به ترکیه درباره معضل پناهجویان به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

اتحادیه اروپا در نوامبر 2014 وعده داد برای بیش از دو میلیون پناهجوی حاضر در ترکیه مبلغ سه میلیارد یورو به این کشور کمک کند؛ دولت آنکارا نیز در ازای این مبلغ باید از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا جلوگیری کند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در هفته گذشته به طور میانگین روزانه 3005 نفر وارد یونان – یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا – شده‌اند؛ بیشتر این افراد می‌گویند از جنگ و بی‌ثباتی در کشورهای سوریه، عراق یا افغانستان گریخته‌اند.

این در حالیست که شمار پناهجویانی که در هفته آخر نوامبر 2014 میلادی وارد اروپا شدند، 2849 نفر بوده است. میانگین روزانه شمار پناهجویان عازم اروپا در این فاصله زمانی نیز بین 3000 تا 3600 نفر بوده است.

آلمان که بیش از یک میلیون پناهجو را درون خود جای داده است، اعلام کرده ورود پناهجویان جدید به این کشور کاهش اندکی داشته است. 

برخی از مسئولان معتقدند کاهش سیل پناهجویان که در اوج خود در تابستان به روزانه بیش از 10 هزار نفر می‌رسید، ناشی از سرمای زمستان است.

دولت آنکارا اعلام کرده است برای جلوگیری از عزیمت پناهجویان و مهار باندهای تبهکار قاچاق انسان هر کاری بتواند انجام می‌دهد.

مناسبات ترکیه و همسایگان اروپایی آن در دوران ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان به خاطر بحران پناهجویان دچار تنش بوده است.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار